Vis full versjon : Måtte halsbrannen brenne i ....... Jeg trenger hjelp.
Baisebaisa
30-07-2007, 13:31
Nå har enda en natt lagt våken pga halsbrann. Jeg har hatt det før svangerskapet også ( i forbinnelse med alkohol), men det har aldri vært så ille som nå. I natt sovet jeg ikke før halv fire tror jeg. Jeg tok først en tablett gaviscon, også litt flattbrød (har hørt det hjelper), også lovehearts (har også hørt at det hjelper)... hva skjedde da??? Ingenting, det brant like ille og var ubehaglig. Jeg sitter nesten mens jeg prøver og sove for at det skal hjelpe, men ingenting hjelper.
Er det noen der ute med råd som faktisk funker??? Jeg kommer til å bli sprø hvis det skal være sånn i 2 1/2 mnd til.
Uff.. haklsbrann er fælt :klem:
Jeg prøvde tablett med gaviscon først men synes ikke det hjelp alt for mye... Synes miksituren hjalp best (gaviscon).
Jeg har også stor hjelp av å drikke et glass melk før jeg legger meg.. i tillegg til miksitur..
Håper du finner noe som lindrer for deg!
Tirilmor
30-07-2007, 13:42
Ren melk er det beste for meg, da trenger jeg ikke ta noe annet.
Jeg har fått god hjelp av akupunktur. :jupp:
Ellers bruker jeg Link fra apoteket, men er ikke på langt nær like ille rammet som deg.
For meg så hjelper det med Nyco før sengetid, og evnt noen ganger i løpet av natten.
Og det hjelper litt å spise litt jevnt før leggetid, selv om det egentlig ikke er å foretrekke, men hva gjør man ikke...
Håper du finner noe som funker for deg.
får en inderlig trang til å drikke melk når jeg har halsbrann...:vetikke: men på meg hjelper det veldig...h-melk funker best... :D
€Twibees€
30-07-2007, 19:43
Den sterkeste Link'en (1100 mg) er best for meg. Dessuten ligger jeg på en haug av puter om natten. Prøver å ikke spise noe rett før jeg skal legge meg (dvs siste to timene før), og unngår all drikke med kullsyre på kvelden (det er som å kaste bensin på bålet!).
Natron utrørt i vann! Jeg har reflux, altså har jeg de typiske gravid-plagene med halsbrann også når jeg ikke er gravid. Bruker medisiner fast, men når halsen allikevel tar fyr, er natron det som funker suverent best og umiddelbart. Smaker pyton, men det er en bagatell i forhold til hvor vondt halsbrann er. Prøv med en teskje i et glass vann. Øk til to hvis ikke én er nok.
Jeg har også reflux og legen min gav meg en annen medisin en den jeg pleier å ta. Den heter Zantac. Noen som har hørt om det? Kan det være farlig?
€Twibees€
01-08-2007, 17:39
Om Zantac, hentet fra felleskatalogen;
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Ranitidin passerer placenta. Erfaring ved bruk til gravide er begrenset. Dyreforsøk har ikke vist økt risiko for fosterskader. Overgang i morsmelk: Ranitidin oppkonsentreres i morsmelken slik at barnet kan bli påvirket ved terapeutiske doser. Som for andre legemidler bør unødig bruk under graviditet og amming unngås.
:gaah: Jeg vet akkurat hva du snakker om! Har selv hatt litt av dette tidligere, ved for sterk mat, hvitløk, rå løk, osv. (spiser IKKE dette nu vær du trygg..), men nu ligger jeg og gulper og stresser..., min mann fortjener nok diplom snart:snill:. Det som hjelper meg noe er: biola/cultura etter måltid/før leggetid, gaviscon, mandler, og spise ofte/lite. Man får halsbrann generelt også ved for mett eller sulten (ihvertfall jeg..). Good luck!
Amandus, termin 9.9:shock:
Phoeebee
02-08-2007, 21:35
Halsbrann er no dritt. Jeg ble altfor godt kjent med den i forrige svangerskap. :nemlig:
Gaviscon er toppers, men en tablett er som et plaster på et skuddsår. Minst to, helst tre! Samme med Novaluzid. (Novaluzid var min redning i forrige svangerskap...)
Nunne mor
03-08-2007, 11:22
Jeg fikk tips av en bekjent som ventet tvillinger, hun sverget til å spise en mandel på kvelden, det hjalp!(mye bedre enn alle tablettene dem har på apoteket) Rare greier..men hva med et forsøk?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.