PDA

Vis full versjon : Røde hunder...

glad
25-02-2003, 09:53
Fikk sms fra ei på jobben i morges som hadde fått røde hunder!!
Skrekk og gru! Sitter og teller minutter, jeg må nemlig ringe legen min og høre om jeg har hatt det.
Hvis ikke er jeg virkelig i faresonen.Har mest lyst å grine..er helt skjelven.Orker ikke spise frokost eller noenting.

Måtte ringe til min mor også, hun mente jeg hadde hatt de, men var ikke helt sikker.

Orker ikke gå på jobb før jeg har fått bekreftet at jeg er immun mot disse forbanna hundene!!

Dere andre får ha en flott dag.

hilsen bekymret glad som er midt i faresonen:5+4

glad
25-02-2003, 10:06
Jeg bare griner og griner...Skal til legen og ta test kl 9.30.
Han kunne ikke se om jeg har hatt dem eller ei...
Tenk om det er det jeg har...har symptomer på det..stiv nakke forkjølet. Men heldigvis?ingen utslett..

Denne dagen kommer til å bli helt grusom!!

hilsen glad (som ikke er glad nå.)

Maz
25-02-2003, 10:24
:stakar:

Du må jo være på vei opp veggen av bekymring akkurat nå. Blir vel tøfft frem til du får resultatet på prøven. Håper du klarer å roe deg ned og ikke bli helt gal frem til du får høre at du er imun.

DET må du nemlig være, jeg skal krysse fingrene jeg. Hold oss oppdatert og bruk oss her inne i mellomtiden.

glad
25-02-2003, 19:13
Heldigvis var det ikke røde hunder hun hadde!!
Uansett vil jeg ikke få svar på om jeg er immun før i slutten av uka.Legen måtte nemlig sende inn blodprøven til sykehuset.

Så du kan si jeg slapper mer av nå ja.Men bekymra vil jeg nok være gjennom resten av uka.Håper at jeg er immun, så slipper jeg å tenke på det resten av svangerskapet.

Det finnes jo aldri garanti for at alt vil være helt perfekt med :baby: i magen, men en kan iallefall gjøre det en kan for å unngå misdannelser o.l.

Legen beroliga meg med at det er uhyre sjelden idag at noen blir smitta av røde hunder. Det er nesten utrydda.Heldigvis!

Klem fra en letta glad:)

Maz
25-02-2003, 21:05
Så flott å lese den siste meldingen din. Flott at du er ved godt mot og klarer å holde roen til resultatet kommer. De fleste er immune. Er du ikke det så får du ta vaksine etter dette svangerskapet.

glad
25-02-2003, 21:34
Det hjalp jo på at hun som trodde hun hadde røde hunder gikk til legen hun også, bare med tanke på meg!!!
Hun var jo livredd for at hun hadde smitta meg med det.
Legen hennes mente at det IKKE var røde hunder, men et utslett som skyltes forkjølelsen. Med det har hun iallefall smitta meg.
Jeg er så hes og tett i desa atte...

Men det skal jeg leve med, så lenge jeg slipper røde hunder.
Jeg er jo også vaksinert mot hundene, siste gang i 1990, så det skulle gå bra.

Men nå var det jo heldigvis ikke røde hunder, så jeg slapper av nå. Ser likevel fram til å få svar fra sykehuset. DA kan jeg slappe av dersom det viser seg at jeg er immun.

klem fra forsnølet glad.
menstermin 26.10.03

ps. Legen regnet ut at jeg er 6 uker på vei idag?
Ifølge mine egne beregninger er jeg kun 5+4 på vei.(6 uker på vei på fredag. Første dag i siste mens var fredag 17.01.03)
Men det er jo såogsi nesten likt da.

Lövemor
28-02-2003, 17:15
Er du vaksinert mot röde hunder så kan du helt sikkert slappe av. De fleste får sin immunitet via vaksiner nå. Lykke til i graviditeten.

Lövemor

glad
28-02-2003, 22:29
Og du har helt rett Løvemor!
Jeg ringte legesenteret idag, og de hadde fått svar på blodprøven.
Jeg har antistoffer i blodet så jeg skulle være ganske trygg,ja.

Da kan jeg slappe godt av i helga!

hilsen glad
6+0
menstermin 26.10.03