Vis full versjon : Seteleie - hvordan hjelpe lillegutt å snu seg?
Har fått time til snuing om en uke, men gruer meg veldig til dette. Ønsker å prøve det meste for å tilrettelegge at lillegutt snur seg før den tid...
Har prøvd snuing ved akupunktur 2 ganger, sist idag - skal fyre opp Moxa-sigarer senere ikveld; har jo et lite håp der da... Men snuppen har sittet lenge i seteleie og da er det verre å fremkalle snuing visstnok.
Håper på en lang liste med tips her nå altså!!!!
Snusselita
31-07-2007, 22:15
Jeg er også en av de som går å tripper og venter på at snuppa skal snu seg... og fryktelig nysgjerrig på hva Moxa-sigar er? :shock:
Jeg måtte til snuing av nr 5 i uke 38, og for meg var det helt topp. det han gjorde var å ta masse masse gelè på magen og tok tak i hodet og rompa og dytten han i hode leie i løpet av 2 min, det gjorde ikke vondt men jeg var bare fasinert over at det gikk ann å gjøre det uten på magen og at han ble værende i hode leiet resten av svangerskapet ( fødte en uke etter snuing)
ønsker dere begge lykke til og håper dere får en like flott opplevelse av det som jeg gjorde:blunke:
Jeg er også en av de som går å tripper og venter på at snuppa skal snu seg... og fryktelig nysgjerrig på hva Moxa-sigar er? :shock:
Ja det er spennende, håper at hver eneste vending og bukting er begynnelsen på den STORE vendingen!
MOXA: Moxa, Ai Ye, på kinesisk, (Xinnong, 1987) det latinske navnet er Artemisia vulgaris, fra kurvplante familien, bedre kjent som burot, en plante med tildels sterk lukt og smak (Høeg, 1984).
Burot har vært brukt i klassisk medisin og er omtalt i nordiske legebøker. Den ble dyrket og vernet som en legeplante. Helt til vår tid har burot hatt en sterk tilknytning til svangerskap og fødsel. Den ble brukt mot livmorsykdommer og for å hjelpe til ved fødsler og til å drive morkaken ut. Det ble sagt at det å legge en burotkvast på den fødendes mage, hadde sterk effekt på å øke fødselsriene. Men en måtte straks fjerne kvasten når barnet kom, hvis ikke ville innvollene følge med! Dette rådet ble praktisert på kyr helt inn i vår egen tid. Etter hvert har kunnskapen om bruken av burot gått i glemmeboken, eller folk ser ikke lenger verdien av planten, som i dag betraktes som et ugress (Høeg, 1984).
Har ingen kjennskap til virkningen utover at det er verdt et forsøk. Merket litt økt aktivitet igår kveld, men logikken min tilsier at siden lillegutt har sittet lenge i sete, så snur han seg ikke sånn helt uten videre.
Takk for at du delte din positive opplevelse ved snuing Orkidé! Man hører jo gjerne bare skrekkhistoriene, og om vendingen min går så ukomplisert hen som din, ja da skal jeg være veldig lykkelig! Det er jo primært risikoen for babyen ved snuing som bekymrer meg - ubehageligheten for egen del skal jeg nok utstå om lillegutt vil snu seg :snill:
Jenta mi satt i seteleie. Prøvte Moxa og merket, som du, økt aktivitet, men ikke nok til at hun snudde seg. Imidlertid sa akupunktøren at de ga best resultat før uke 35 (jeg var i uke 38). Jeg prøvde også å snu på sykehuset, men fordi jeg hadde lite fostervann gikk det ikke. Det var ikke direkte vondt, men noe ubehagelig å forsøke å snu.
Har du mye fostervann går nok dette glimrende!
Lykke til!
Jenta mi satt i seteleie. Prøvte Moxa og merket, som du, økt aktivitet, men ikke nok til at hun snudde seg. Imidlertid sa akupunktøren at de ga best resultat før uke 35 (jeg var i uke 38). Jeg prøvde også å snu på sykehuset, men fordi jeg hadde lite fostervann gikk det ikke. Det var ikke direkte vondt, men noe ubehagelig å forsøke å snu.
Har du mye fostervann går nok dette glimrende!
Lykke til!
Det er det jeg også har lest, at desto tidligere vendingsforsøket foregår, desto oftere vellykket utfall... Jeg har normalt med fostervann, men en relativt stor gutt i magen - er estimert til 4300 gram +/- 10 %... Storesøster var 4510 gram ved fødsel.
Det blir spennende å se hva de kan få til... Uten at det blir for ubehagelig for meg og lillegutt! Takk for svar ihvertfall!!!
Sjöstjerna
08-08-2007, 12:55
Du, det skal da finnes en yoga stilling som kan före til at bebisen snur seg. Jeg gikk på gravid-yoga sist og da fikk vi forklart denne. Husker den ikke nå, men kanskje noen andre vet? Kan jo kikke litt i yoga boka mi å se om det står noe der...
Du, det skal da finnes en yoga stilling som kan före til at bebisen snur seg. Jeg gikk på gravid-yoga sist og da fikk vi forklart denne. Husker den ikke nå, men kanskje noen andre vet? Kan jo kikke litt i yoga boka mi å se om det står noe der...
Ja kan ikke du gjøre det!!!
Venter i spenning :snill:
Sjöstjerna
11-08-2007, 12:57
Ja kan ikke du gjøre det!!!
Venter i spenning :snill:
Det sto ingenting om det i yoga boka mi (den er generell, ikke gravid-yoga). Har en gravid-yoga-cd, står ikke noe spes der heller, men jeg er nå ganske sikker på at det er den stillingen som heter skulderstillingen.Da skal du ligge på rygg, løfte opp kroppen og bekkenet med bena i gulvet, prøve å få tyngden på skuldrene som hviler i gulvet. Ta tak med hendene rundt anklene. Hold stillingen ca 1 min, gå rolig ned på utpust. Liten pause og så opp igjen. Gjenta flere ganger. Husk å puste rolig ut og inn.
Dette er uansett en yoga stilling for gravide, så det er ikke farlig å gjøre det om jeg skulle ta feil av at det er den snu stillingen. Om du får det til er en annen sak, synes det hørtes pesete ut jeg. Men gjorde det jo sist da, så det går nok bra.
Ringte de jeg var på kurs hos for å høre hvilken stilling det er, men de hadde ikke telefontid i dag. Skal se om jeg husker å ringe igjen på mandag.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.