PDA

Vis full versjon : Smerter...bekkenløsning?

Frø
01-08-2007, 15:51
Bare lurer på en ting...vet jo at ingen er doktorer her inne, men gu alt det vi kvinner vet allikevel :humre:

Jeg verker når jeg går og beveger meg, og nå verker det også når jeg sitter stille...smertene er liksom der som trusekanten går, rundt der lusken ligger.
Hvorfor verker det slik der? Er de bekkenløsning? Men er ikke det litt tidlig??
Dette er min første graviditet, så er ikke så erfaren dessverre.

jolie
01-08-2007, 16:08
Jeg har bekkenløsning (påvist) og forferdelig vondt i lysken på det ene benet. Så ille at jeg enkelte dager ikke 'får med meg benet' når jeg går.

Stort sett er bekkenløsning vondt i symfysen eller bekkenleddene bak/korsrygg, men jeg har også bismerter i lysken og på utsiden av hoftene. Mye pga at musklene belastes annerledes når jeg prøver å unngå å gjøre det som gjør vondt.

Kom deg til behandling så fort som mulig. Jeg har bedre utbytte av manuell terapi (mye mer 'aktiv' behandling) enn fysioterapi. En manuell terapeut kan også skrive sine egne henvisninger slik at du slipper å innom en lege først.

Og det er helt lov å røre på bekkenet selv om man har bekkenløsning - så lenge det ikke gjør vondt! Det er godt å få tøye ut musklene som ligger rundt. Så vipp og rull litt på bekkenet flere ganger daglig, men ikke press deg selv om det gjør vondt!