PDA

Vis full versjon : Keisersnitt og blødning

Izabella
06-08-2007, 06:42
Et spørsmål har poppet opp nå tidlig på morgenen...

Vil man blø nedentil på vanlig måte om det blir foretatt keisersnitt??? Kroppen har vel en form for renselse da også eller???:vetikke:

Dolly
06-08-2007, 08:18
Ja, man vil blø og får på sånn sjikkelig borrelåsbleie etter snittet før man kan bevege beina.. :urk:

Men man blør ikke mye i fht fødsel jeg blødde litt første dagen men ikke så mye at jeg ikke kunne klart meg med et liten bind etter noen timer..

så var det mer som spotting i 14 dager...

matelulla
06-08-2007, 09:15
Ja, man vil blø og får på sånn sjikkelig borrelåsbleie etter snittet før man kan bevege beina.. :urk:

Men man blør ikke mye i fht fødsel jeg blødde litt første dagen men ikke så mye at jeg ikke kunne klart meg med et liten bind etter noen timer..

så var det mer som spotting i 14 dager...

Hvor mye man blør etter keisersnitt er veldig individuellt. Det kommer nok an på hvor godt de "tørker opp" under operasjonen. Jeg har hatt to ulike opplevelser. :snill:

Marit_k
06-08-2007, 09:15
Man får renselse på vanlig måte ja, men hvor mye man blør vil jo være individuelt.
Jeg blødde mye de første to ukene, og så avtok det og ble til en mindre blødning/spotting, som vedvarte noen uker til.

babyL
08-08-2007, 10:53
Man blør som vanlig ja, mengden varierer nok. Her gikk det over etter et par uker, men hadde mye utflod en stund etterpå. Legen advarte mot kraftig første mens, noe som stemte! Den er visst en del av renselsen... og den var ganske kraftig ja.. fikk mensen igjen etter 7 mnd, og følte det fosset ut.. mye mer enn etter KS'et ;)

Tvillingjenta
08-08-2007, 12:41
Eg brukte nattbind etter fødselen,eg blødde ikkje so veldig mye,ksn tenke meg at eg skifta 4 ganger om dagen og da er det ikkje heilt fult!men hadde en del utflod i lag med...
Det lukter slik renselse:rødme: Etter første ks.så blødde eg kjempe mye når første mensen kom tilb.Trudde eg hadde fylt heile senga!!!Så kjente det ut som eg va i fødsel igjen,måtte få meg ganske sterke tabl.frå legen.
Men etter 2 ks så va mensen heilt normal når den kom tilb.inen grusomme smerter.
Eg brukte kansje bind i 12 dager ca etter fødselen,ikkje noe lenger!

Mokkitrollet
08-08-2007, 13:35
jeg blødde 6 uker etter ks jeg. og ganske mye de første ukene. fikkmensen tilbake etter 4mnd og blødde som en gris.
denne gangen fødte jeg vaginalt og var ferdig å blø etter 4 uker...