Vis full versjon : Luft smerter
Tvillingjenta
08-08-2007, 12:47
Eg las en gang om at det gjekk ann å kjøpe slikt på apoteket!??noe man sku ta før man tar ks.slik at luft smertene ikkje sa bli så vonde?ka heiter det evt.??
Eg trudde den luft smerten kom av narkose eg...?
Eg skal no være våken med spinal bedøvelse,blir det luft smerter da og?:vetikke:
Ignorabimus
08-08-2007, 21:57
Ja, det blir det..
Det er vel minifom du mener tenker jeg? Tabeletter til voksne, må starte med dem tre dager før snittet så de får virke.
Jeg kjøpte, men rakk ikke å bruke dem da Smule kom 10 dager før planlagt snittdato.
Luftsmertene er vonde, og unødvendige når man kan unngå det.
Jeg har 4 planlagte snitt, og har hatt luftsmerter etter alle.
1 med epedural, og de tre siste med spinalbedøvelse.
Tvillingjenta
09-08-2007, 16:38
Ja, det blir det..
Det er vel minifom du mener tenker jeg? Tabeletter til voksne, må starte med dem tre dager før snittet så de får virke.
Jeg kjøpte, men rakk ikke å bruke dem da Smule kom 10 dager før planlagt snittdato.
1 med epedural, og de tre siste med spinalbedøvelse.Heisann!
Synst du spinal fødsel var det beste??Eg har time til planlagt ks den 13 sept.altso 8 dager før tiden...synst selv det er litt sein når eg er 3 gangs fødende...Kor lenge før fikk du med dine?Når fødselen din startet før tiden for ks.hadde dei da god tid til å sette deg på våken ks. da??Eg bur ca 1.5 time frå sjukehus..Vil gjerne prøve å være våken denne gang,men gruer meg veldig til det og,eg har sove på 2 hastesnitt etter noen lange fødsler i forveien!!!Kom du deg bedre til etter et planlagt snitt enn i narkose??blei du innlagt dagen før opprasjon?tatt på morg.?tok heile inngrepet lang tid?ka synst du om spinalen??Dette va mange spm. på en gang!!:humre: Begynner å nærme seg no,takker og bukker for en slik nett side da!!Da skal eg fare på apoteket og kjøpe den greia mot luft smerter!for det er veldig ubehagelig.
Tvillingjenta
09-08-2007, 16:40
Ja, det blir det..
1 med epedural, og de tre siste med spinalbedøvelse.Du va kansje ikkje i narkose du da...Eg hadde epedural under vanlig fødsel heilt til dei såg det ikkje gjekk og så la dei meg i narkose.
Celine76
27-08-2007, 23:33
Tror luftsmertene kommer at det blir mye romstert i magen under et keisersnitt. Jeg tok fennikkelte da jeg kjente det kom, og syntes dette hjalp. Men hvis jeg skal igjennom det igjen så vil jeg nok ta tabletter som inneholder fennikkel. Er jo litt kjappere å ta.
Tror luftsmertene kommer at det blir mye romstert i magen under et keisersnitt. Jeg tok fennikkelte da jeg kjente det kom, og syntes dette hjalp. Men hvis jeg skal igjennom det igjen så vil jeg nok ta tabletter som inneholder fennikkel. Er jo litt kjappere å ta.
Fikk høre på sykehuset at dette er et gammelt problem som ikke foerkommer noe særlig lengre. grunnen til luftsmertene er at før så måtte man holde seg i senga noen dager. nå får de deg opp Æ(også mot din vilje,men de fleste vil vel da) allerede samme dag/kveld .så det blir fart på sakene...så i namsos hadde ingen vært plaget med det på flere år. jeg skal ha keisersnitt for første gang (hard fødsel sist,store barn jeg er lita) den 17desember. 12dager før.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.