Vis full versjon : Hvor mange dager/uker før termin får man keisersnitt?
mamamama
12-08-2007, 19:05
Jeg er med i Marsklubben. Har termin 8 Mars.
Men jeg skal ha keisersnitt grunnet komplikasjoner ved forrige fødsel.
Med tanke på dager/uker: Når er det vanlig å sette planlagt KS i forhold til termin?
Tvillingjenta
12-08-2007, 23:35
Hei!!
Eg skal selv ha planlagt ks. på grunn av kompl.med 2 tidl fødsler.
Trur det er veldig inneviduelt kor lenge før du får ks.alt etter sjukehus.
Eg får 8 dager før på mitt 3 snitt...Legen min synst det va i det seinaste laget..Eg blei sett i gang 11 dager før tiden pga,svangerskaps forgiftning med førstemann og nr 2 kom på dagen.....
så det blir spennende og sjå om det skjer før tiden av seg selv!Med 2 mann så kom han aldri,til slutt gjekk fosterlyden fort ned så det blei ks i hast.
mamamama
13-08-2007, 16:57
Tusen takk for svar!
Jeg må kanskje melde meg inn i februar klubben nå, jeg?
:-)
Jeg har for lite bekken.
Etter en sinnsykt lang åpningsfase, med rier som ikke gjorde nytte, valgte legene å sette vakum kopp.
Hun satt fast.
Det var to leger som rev henne ut av kroppen min. 14 dragninger tok det.
Jeg var et ikke fungerende menneske lenge etterpå. Har fortsatt traume.
Søsteren min fikk keisersnitt pga min fødsel etter små bekkenmål.
Hennes fødsel gikk kjempefint, så det er først nå jeg har turd å tenke graviditet igjen.
Klem fra meg
Jeg skulle egentlig få to uker før termin.
Tvillingjenta
13-08-2007, 22:56
Eg fikk meg time etter fødselen på rønken for å sjå om det va bekkenet mitt som gjor at barnet ikkje ville ut!Men det va det ingenting i veien med,dei veit ikkje en dag i dag ka som gjer det,eg hørte dei diskuterte vakum og tang,men barnet låg så høgt oppe at det va ikkje mulig selv om at eg hadde full åpning!!Trur eg eg glad for det!!!Da vil eg heller ha ks.Fødsel nr 2 endte og på samme måte,enda da da sa at 90%sikkert så skjer ikkje dette igjen,men det gjor det!!Endte atter en gang i ks.Denne gangen her blir det ks.Det stend katastrofe fødsel i papirene mine!!!Eg hadde ho eine dama no når eg va på 18 ukers ultralyd,ho kjente meg faktisk igjen!Lykke til:snill: Bra du får ks.da,at du ikkje må prøve en gang til!!
Legene prøver nå å legge planlagte snitt så tett opp i sv.uke 39 som de anser forsvarlig. Dette etter oppfordring fra barnelegene, fordi nyere forskning har vist at det faktisk er en viss forskjell i modenhetsgrad på barn tatt i uke 38 og de tatt i uke 39 (mtp. pustehjelp, gulsot osv.).
13 dager før termin hos meg.
Mener å huske at de utføres 7-10 dager før termin på SUS :snill:
mamamama
22-08-2007, 21:48
Takker for alle svar!
Legene får si hva de vil.
Ingen sjangs at jeg føder vaginalt igjen. Over mitt lik.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.