LilleMy
02-09-2002, 16:41
Jeg har en liten "case" på gang her. Jeg er ansatt som vikar i et større firma. Problemet mitt som vikar er at jeg sikkert IKKE får jobbe frem til termin. Sukk, tenkte jeg og ringte trygdekontoret for å høre om min rettigheter til penger. Hun kunne fortelle at jeg kan fremskynde permisjonen med 12 uker, men det har jeg ikke så lyst til. Det hun da foreslo var at jeg kunne sykmelde meg frem til termin!! Dette er litt uvant for meg, da jeg aldri har vært borte fra jobb. Selv om jeg synes forslaget er litt absurd, så kan det hende at dette er min eneste utvei. Men da kommer et annet problem opp: hva er oddsen for at legen vil sykmelde meg? Skal jeg bare finne på noe da? Ser også mørkt på å gå hjemme og sulle i månedsvis, men det er jo alltids bedre enn å ikke motta noen form for penger?! Eller? Jeg har allerede jobbet meg opp sånn at jeg får greit med fødselspenger, men jeg må jo ha penger frem til fødselen også! Er det noen som har noen erfaring med dette med å sykmelde seg? Jeg har ikke snøring på hva jeg skal si til legen.