PDA

Vis full versjon : Råd mot katter

Inca
26-02-2003, 12:10
Jeg trenger råd mot katter!

Vi bor i et villastrøk hvor det kryr av katter. Regner med at babyen vil ligge en del ute og sove i vogna til sommeren, og er da livredd for at kattene skal hoppe oppi vogna.

Er det noen som har noen tips å komme med?

Cazandra
26-02-2003, 12:35
Du kan kjøpe inn myggnetting...men hvis ikke det holder dem unna så ha appelsinskall på dyna ;)
Eller ikke direkte på da...det smitter av :eek:

Men jeg har aldri hatt problemer med at katter hopper oppi, heldigvis! MEn hara lltid hatt på myggnetting :)

T-26

Ida
26-02-2003, 12:47
Du får kjøpt spesiell netting til å feste på vogna som er beregnet for å holde kattene unna i barneutsyrsbutikker.

Delaylah
26-02-2003, 12:51
Vil ikke tråkke noen på hælene, men...tør du la ungen ligge å sove uten oppsyn?
Selv i de mest "trygge" og flotte strøk kan det finnes farligere ting enn katter.... Jeg stoler iallefall ikke nok på dagens verden til å la barnet ligge ute uten oppsyn.
Skulle det komme en katt, er det jo ikke problem å skremme den vekk.

Meg
26-02-2003, 13:53
Delaylah:

Hmm..JA! Jeg kommer til å la bebsen sove på verandan (som er tilgjengelig fra gateplan) uten at jeg står å henger over han. Man må da ikke ta helt av!

Nickløs
26-02-2003, 14:25
Hei Meg:)

Kan ikke hjelpe med katter men ville bare kommentere dette med å la babyen ligge i vogn uten tilsyn.

Aldri i livet om jeg kommer til å gjøre det sa jeg til mannen, hvorpå han flirte og sa: "Bare vent og se du lille venn, er ikke noe galt i det, de sover godt i vognen, så lenge de er innen hørbar rekkevidde".

Og han har nok rett:) Hvorfor er det så galt? Så lenge man kan høre om h*n skriker så er vel det ok? Klart man setter de ikke fra seg utfor butikken da... Men på verandaen vår er det ingen som kommer til uten å gå i hagen.

Ville bare ønske deg lykke til- katter kan være et problem. Jeg har ikke barn fra før, men min mor har jo (selvsagt...døh..). Og jeg husker at katter i vognen med ungene aldri hendte- selv uten netting. Derimot så kattene sitt snitt til å benytte vognen når den stod i garasjen om natten:uff: Og tisset i den:eek: Jepp, det ble to vogner på minstebarnet hennes... Den første ble jo ødelagt, og nummer to husker jeg at hun alltid hadde inne!

Klem fra Nickløs:)

dagmar
26-02-2003, 14:35
Problemet med katter i vogn må tas høytidlig!!! Min samboer har bekjente med et barn som har fått varige og store skader fordi det la seg en katt oppå hodet til babyen da den lå ute i vogna. For all del bruk nett jenter (og gutter). Det hjelper ikke å se etter barnevogna nå og da.

Dagmar

Meg
26-02-2003, 15:38
Nå var det ikke meg så lurte på dette med katter, da men. Nett på vognen når den står ute er vel selvfølge...?

Moniq
26-02-2003, 15:51
Har selv 2 katter og hatt katt hele livet, og katter elsker og hoppe opp i ting!!!!!!!!!!!!!!! Her an vi ikke ha en eske eller en koffert eller noe før de ligger og maler. Du kan jo prøve med møllkuler runt vognen og slikt, men er ingen stor suksess skulle man tro. Føll godt med, og ha en spruteflaske klar og sprut på kattene, eller ett glass med vann og kast på dem når de nermer seg, så vill de fort slutte og komme til deg. Er desuten den mest humane måten og bli kvitt katter på og, de hater det, men de tar ingen som helst skade av det så lenge det ikke er kalt ute. Da er det selvf livsfarlig.

13+5

Cazandra
26-02-2003, 16:26
Det med å ha barnevogna utenfor øyesynet utførte jeg med å legge babysitteren i den! Hadde med meg den over alt og hørte etter mistenkelige lyder :)

T-26

Meg
26-02-2003, 18:00
Kan tilføye at katter HATER lukten av eddik. Var plager med hannkatter som ville besøke jentepusen min, da sprutet jeg litt eple-eddik rundt hushjørnene, samt at jeg satte ut et fat med det på. Ikke en eneste hannkatt å se etter det :)

muffin
26-02-2003, 21:34
Jeg ville nok absolutt brukt netting om babyen skulle sove ute i vogna. Her blir forresten ute-soving uaktuelt da det er alt for varmt sommerstid. Kan ikke engang la hundene mine vaere ute for lenge om gangen (les; chihuahua'er), da de lett blir overopphetet i varmen...

muffin + spiren (termin 3.mai)