PDA

Vis full versjon : Habituell abort - TLC

dsrl
16-08-2007, 15:10
Er det flere som har fått diagnosen habituell abort og får oppfølging for dette. Kanskje TLC oppfølging av fertilitetsklinikken?

Vi får UL/samtaler hver uke og hormonstøtte i form av albyl-e, progesteron og hcg-sprøyter, men denne behandlingen tenker de å avslutte allerede i uke 12 og det kjenner jeg at jeg er litt engstelig for :noia: Er så redd for at vi skal miste igjen.
Har lest om at enkelte ikke avslutter behandling før uke 25 og 35, men dette er kanskje individuelt? Lurer på hva slags oppfølging dere får nå i løpet av svangerskapet?

Setter stor pris på om noe vil dele erfaringer og tanker om temaet :)

Lemoen
16-08-2007, 16:33
Jeg er en hab ab. Fikk de samme medikamentene som deg, untatt hcg sprøyter i sist svangerskap. I dag har jeg en fin jente på 16 mnd ;) Jeg også avsluttet med prgesteron i uke 12, mens albyl e tok jeg til jeg var ca 20? uker på vei.
Ønsker deg masse lykke til :klem:
Jeg hadde også så mange samtaler, samt ul jeg ville, gjennom hele svangerskapet. Det var veldig godt for oss.

dsrl
16-08-2007, 22:40
Tusen takk for svar lemoen, godt å høre at det funket fint å avslutte behandlingen såpass tidlig.
Husker du hvor ofte gikk du til UL etter uke 12? Det føles trygt å se bebisen på UL og få stilt spørsmål som stadig dukker opp til fagpersoner.

Lemoen
17-08-2007, 07:39
Tusen takk for svar lemoen, godt å høre at det funket fint å avslutte behandlingen såpass tidlig.
Husker du hvor ofte gikk du til UL etter uke 12? Det føles trygt å se bebisen på UL og få stilt spørsmål som stadig dukker opp til fagpersoner.

Jeg er ikke helt sikker, men det gikk nok ikke mer enn 14 dager. Det var maks!!

Prøvende
17-08-2007, 07:55
:sniker: Psssst drsl, sjekk dagboken til Sanca, der er det også mye info om dette.

:liste:

Småtten
17-08-2007, 07:58
:sniker:

Jeg var en hab.ab. og har nå en sønn på ett år. :rørt:
Etter 4 aborter fikk jeg Pregnyl 5000 ie som jeg satte i mageskinnet hver 3. dag etter positiv test. Jeg ble fulgt av fertilitetsklinikk da dette var IVF-forsøk.
Min egen gyn. her hjemme tok UL hver 14. dag ca. frem til uke 14 og Pregnylen sluttet jeg med etter uke 11. Var forferdelig nervøs og var sikker på at alt gikk galt uten medisin, men utrolig nok er jeg nå mor.

Dette skal gå bra! Lykke til! :klemme:

LeneV
24-08-2007, 10:13
Jeg også har denne kjipe diagnosen. :gaah:

Nå har jeg endelig blitt gravid igjen. Og mange tanker og følelser kommer tilbake. Jeg bruker bare crinone jeg. Jeg er sykemeldt, foreløbig i alle fall. Jeg er nå i slutten av uke 5. Kjenner dette er svært nervepirrende ja. Skal til ultralyd om en uke. Både gleder og gruer meg til det. Jeg har også tatt HCG som var helt normal. Skal ta en ny i dag, og hver uke fremover. Føler jeg får god oppfølging av fastlegen min da. Hvilken oppfølging jeg får fra Gyn.pol. får jeg vel vite om en uke.
Ser dere andre får flere ting enn meg. Snakket med gyn ang Albyl-E, men det mente han var helt unødvendig. Så vi får se nå da...

-så dette blir spennende!

:klemme: fra LeneV