PDA

Vis full versjon : Uff...sykemeldt

Saga
02-09-2002, 16:56
Hei jenter,

Den siste uken (særlig de siste 4 dagene) har jeg slitt med en ekstrem kvalme og svimmelhet.
Jeg sliter med å få i meg et knekkebrød pr. dag og stort sett kommer det opp igjen med det samme. Kaster opp ca 1 gang i timen stort sett hele døgnet.
Svimmelheten er blitt såpass ille at bilkjøring er utelukket og jeg må manne meg opp til å gå i postkassen.
I dag orket jeg ikke gå på jobben (for meg en stor katastrofe) og valgte å holde meg hjemme.
Jeg ringte nettopp til legen min for å høre om det var noe jeg kunne ta for den værste kvalmen og hun sa at jeg burde ta økt tilskudd av B6 vitaminer!
Forklarte henne situasjonen, og hun sykemeldte meg på flekken (skrekk og gru). Hun mente at jeg ikke var skikket til å jobbe i denne "tilstanden" og at jeg nå måtte ta det med ro.
:(

Jeg elsker å jobbe og trene, men jeg innser at jeg ikke er helt oppegående for tiden.
Sykemelding er uvanlig for meg, men jeg må innrømme at så lenge jeg hverken kan kjøre bil til jobben, spise mat og er avhengig av å spy en gang i timen så er det best å holde seg hjemme:p

vel vel.....jeg vet jeg bør være takknemlig for mine sterke svangerskaps-symptomer og det ER jeg jo faktisk og.
Så ikke ta dette som en klage-mail.
Jeg ville bare oppdatere dere litt:gal:

Ja ja...vi snakkes da dere!:p

Vianne
02-09-2002, 17:00
Huff, det der høres ikke noe godt ut, så en sykemelding var nok på sin plass!:)
Om litt er du sikkert tilbake for fullt på jobb igjen!!!

Håper du snart er bedre!:vink:

Hampus
02-09-2002, 18:46
Høres ut som en sykmelding var på sin plass, ja! :kidoki:

Håper du føler deg bedre snart og er i full sving igjen! :)

:findag:

7+2 i dag!

siw26
02-09-2002, 21:47
men jeg er det fordi jeg er så ufattelig trøtt! Og når man jobber natt, blir det litt vanskelig.. Det er veldig leit å bare gå hjemme, men jeg tilbringer mesteparten av tiden i senga, sovende:sover:
Jeg skulle nesten ønske at jeg var kvalm osv, for jeg føler at det er liten forståelse for at jeg er sykmeldt- hallo- trøtt- kan ikke være sykmeldt for det! Men bare jeg vasker opp, eller noe annet lettvint, så sover jeg en times tid etterpå-flere ganger om dagen og hele natta.. Dette kan da ikke være helt normalt? ikke så trøtt??:???:

Camelia
03-09-2002, 14:13
Høres absolutt ikke noe særlig ut, Saga! Spy en gang i timen! Grøss... Stakkar deg. Får håpe at det er forbigående og at du kommer deg på bena ganske snart igjen. Så lenge får du ligge på sofaen og bli pleiet. Kommandere og delegere... ;) Lese, prøve ut alle råd mot kvalme (har hørt om flere som er blitt godt hjulpet av B6)...eh...hva mer kan man gjøre når man er kvalm? Glo på TV? Strikke? Lage navneliste? Lime bilder? Skrive svangerskapsdagbok? Surfe på nettet?

God bedring, hold oss oppdatert!

Klem fra

Beate
03-09-2002, 15:08
Synd at du skulle bli så dårlig, Saga.

God bedring!

PS! Bare å sende mail..;)

meja
03-09-2002, 18:05
Kjære Saga,

Du har min aller største medlidenhet. Jeg hadde det som deg en stund, - de siste dagene har jeg bare vært kvalm.

Og for all del, - du kan ikke ha dårlig samvittighet for å være sykmeldt i den tilstanden...

Du har sikkert hørt masse gode råd mot kvalmen, eller lest om de her inne (det har jeg). Uansett, det viktigste er å få i seg væske. Bland gjerne Farris og eplemost e.l. Saltet i Farrisen binder vannet i kroppen. Jeg har prøvd det, men etter å ha kastet det opp noen ganger er det ikke akkurat fristende å drikke det, så jeg har nå endt opp med ingefærøl m/masse isbiter (som jeg ellers aldri drikker)

Legens råd til meg var: spis ofte og små måltider, gjerne tørre kjeks....alt dette har du sikkert hørt. Og funnet ut at det er ikke så lett.

Fortsetter du å kaste opp i det tempoet der, tipper jeg at du snart får diagnosen Hyperemesis/ekstrem sv.skapskvalme.

Ta godt vare på deg selv!

klem meja