Vis full versjon : Solarium og gravid??
Jeg reiser til syden om en uke, og tenkte å ta noen timer sol først. Er gravid i 13 uke. Er det skadelig for fosteret?
Det skal være trygt. Husk bare at du ofte reagerer annerledes på sol og varme, så smør deg godt før solariumet.
Personlig ville jeg vært mye mer bekymret for å reise til Syden.... :sparke:
Nei, det er ikke noe farligere enn "vanlig" for å si det sånn :fnis:
Spurte legen min sist bare for å få konstantert det en gang for alle.
det som er både med solarium og "ekte" sol er at en lett kan bli overopphetet....
så er det som nevnt mange som reagerer annerledes som gravide på sola... en kan bli lettere brennt, få pigment flekker (som visstnok ikke er no pent) og noen kan bli ekstra brun (vel ikke så negativt vil jeg tro)
da jeg var i syden i sommer i uke 18-20, lå jeg under parasoll hele dagen og smurte meg godt... fikk fin farge fordet.... ble ikke for varm, og fikk ingen pigment flekker :glis:
kos deg i syden og les alle forsiktighets regler i forhold til mat og hygiene.... jeg fikk streng beskjed av legen om å ha anti bakterielle servietter i veska og bruke hver gang før jeg tok på noe å puttet det i munnen. spes på stranda. hvem som vet hva eller hvem som har pisset eller noe i sanda :urk: og å holde meg helt unna salat og fruk jeg ikke vasker selv.....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.