PDA

Vis full versjon : Hadde dere med pappa'n på vaginal ultralyd?

Athene
26-02-2003, 20:55
Hei dere!

I morgen er den store dagen!
Gleder meg enormt til å få en bekreftelse på at alt er i orden med lille vennen (forhåpentlig vis).

Men så lurer jeg på en ting: dere som har tatt vaginal ultralyd: hadde dere med pappa'n? Hvordan var det? Er det OK for legen?

Klemmer fra
Athene

Gosh
26-02-2003, 21:00
Hei!
Jeg var alene UL-vaginalt, men det er lov å ha med en tredje person på alle gynekologiske undersøkelser.
Dessuten omhandler dette like mye mannen din som deg!!
Lykke til da!

Klem Chance

Gyda
26-02-2003, 22:09
Ja, mannen min har vært med på mange ting nå, og deriblant ul.
Nå ble han kanskje en smule "herdet" etter egguttak og innsetting (IVF) men han syns det var morro å kikke på Bompien selv om det var en vag.ul.
De legene som har undersøkt meg har vært flinke til å dirigere pappan sånn at han ikke står og kikker på det som skal puttes inn, men heller plassert ham sånn at han ser på meg og på en skjerm.

Det er jo morro for pappan å være med fra første kontroll.

Maz
26-02-2003, 22:47
Ikke noe problem. Du ligger jo med et klede over deg så han ser jo ikke staven de bruker. Min mann satt ved skulderen min og jeg er normalt veldig var på slikt.

Tidligere Bruker
26-02-2003, 22:53
Mannen min har ohgså vært med et par ganger når jeg har hatt vaginal UL i mine svangerskap. ;)

:mervink:

Miriam
03-03-2003, 17:40
Min samboer var også med på vaginal UL i uke 12.

Jeg tror han syntes det hørtes litt "ekkelt" ut på forhånd, men jeg forklarte hvordan det var, og når vi kom inn ble han helt fasinert av det som skjedde på skjermen. Jeg var kjempeglad for å ha ham der i tilfelle noe skulle være galt, og det ble en kjempeflott opplevelse som jeg er glad vi fikk dele.

MissesX
04-03-2003, 10:01
HAr selv vært inne til en del akutte ultralyder, så her ble mannen med på både gynekologisk undersøkelse, innvendig ul og ja hele sullamitten :p

Han sitter jo bare på en stol bak ved hodet mitt så alt for han jo ikke med seg da;) Men han fikk se på skjermen han også at alt var bra:D

Så vist han vil være med og du vil ha han med er det ingenting i veien for det nei.

Lykek til på uk da håper alt står bra til:)

Marit 22+6

Nina70
05-03-2003, 18:58
Jada, pappa'n har vært med alle gangene. Han har ikke vondt av å se hva vi jenter må igjennom;) ;)

Idefix
05-03-2003, 22:40
Pappa var med, ja! Vi var der i går, og jeg er 8 uker på vei. Vi fikk ultralyd, men jeg var ikke sikker på om jeg fikk det så tidlig.

Heldigvis foreslo legen selv at vi skulle ta UL! :)

Jeg tror pappa blir med på alle kontroller jeg! Lurer på om jeg skal be ham bli med til jordmor også. Jeg kjenner så få her jeg bor nå, og det er så fint å ha noen å dele det med. Dessuten fikk han med seg MYE mer av det legen sa, enn det jeg gjorde. Hadde nok med å studere bildet på skjermen!

Er det noen som "drar" mannen med til jordmor også? Det er jo ikke bare mitt barn dette her....

Cec
06-03-2003, 22:03
Jeg hadde med cecmannen til jordmor. Han var ikke med på alle, ettersom han gikk på skole frem til vi var 20 uker på vei med den første. Men etter uke 20 var han stort sett med på de fleste undersøkelsene. De har jo litt å lure på de også. Dessuten tror jeg jordmor er flinkere å snakke med mannen enn vi er. Litt lett å svare at alt så bra og fint ut, enn å fortelle om hele undersøkelsen...

Håper han vil være med denne gangen også.

alisenn
07-03-2003, 16:10
Har hatt to vaginale UL og selvfølgelig var alisennmannen med!!!
Legen kunne jo ha prøvd å nekte ham adgang....

Athiqa
07-03-2003, 16:15
Jeg hadde kjæresten min med på vaginal UL...
Om hvordan jeg så ut..og hva som skjedde brydde ingen av oss noe særlig om tror jeg.... det var vel mest det som det var bilde av på skjermen vi brydde oss om...

Syns de har godt av å være med på det jeg...sånn at de ser hva vi faktisk går gjennom...

Min var attpåtil ved siden av meg på GU..... og da skal jeg si han blei GRÅ i trynet....hihi

athiqa