Vis full versjon : "styrtblødning" (heter det det tro?) uke 31
*tiilii*
26-08-2007, 18:30
Huff, jeg merker at jeg trenger litt synsing jeg, etter en episode da jeg sto opp i morges. Jeg haaater å være i uvisse, men føden syntes ikke det var nødvendig å sjekke meg opp (og jeg hater å syte å mase), så da trenger jeg noen til å synse litt sammen med meg.
Da jeg sto opp i morges, gikk jeg som vanlig rett på do. Trakk ned trusa, og satte meg (med èn gang). tørket meg, kikket som vanlig på papiret (som var heeelt normalt), og reiste meg for å dra opp trusa. Da ser jeg til min forferdelse en bloddråpe på gulvet, snur meg og kikker i do, hvor det også er en del blod. Mot det hvite porselenet ser det vanlig friskt ut, og jeg tar av mer papir, og tørker igjen, men fortsatt ingenting på papiret. Kanskje litt minimalt med spor bare. Sidene her er nede, og jeg ble ganske skremt, og ringer føden. Får beskjed om å avvente en time først, dersom jeg ikke har smerter eller blør mer innen den tid, venter jeg ennå en time til før jeg ringer uansett.
Det går to timer, uten smerter (med 3-4 kynnere) og ikke et blodspor til. Er kvalm og uvel bare, men ikke vondt. Kjenner liv, og det i tillegg til at jeg ikke har smerter, gjør at de ikke synes en sjekk er nødvendig.
Men, jeg lurer jo fært da- hva kunne dette ha vært?? Det var som om det ble tatt hull på en blemme med blod som tømte seg all in one, og siden min mann har vært bortreis i en uke, kan det ikke skyldes sengekos. Sprukket blodkar? Da er det vel ikke snakk om så mye blod? Slimproppen? Burde jeg ikke ha merket slim også da, i tillfelle???
to+ettbarnsmor
26-08-2007, 20:57
Hei
Kan det være en hemoride som har sprukket? "Åpningene" ligger jo ikke langt fra hverandre...
Kanskje du uansett skal få sjekket det hos lege, all blødning bør jo undersøkes.
Lykke til!
Det er klart du må få sjekket ut hva dette er for noe! Ring til føden å krev å bli sjekket! Si at du ikke har kjent liv på et par timer heller, det bør få fart på dem. Du skal selvfølgelig ikke blø uten å bli sjekket.
*tiilii*
26-08-2007, 22:26
Nja, det kan jo selvsagt være en hemoride fordi om jeg slettes ikke ønsker det da! Men, altså, burde jeg ikke ha merket det om det kom ting fra det hullet når jeg egentlig gikk på do pga det andre hullet da? :rødme:
Jeg liker heller ikke tanken på at de ikke bryr seg om å finne ut hva blødningen skyldes, de vet vel lite om meg, og på spm om smerter feks., jeg har ikke smerter i mine øyne, men jeg tror mange ville kalle det murringer... Det er jo så subjektivt hva man legger i de ulike ordene, det er jo ikke alle som synes rier er smertefulle en gang!!!!
Jeg hater å ringe føden, og føler meg alltid like hysterisk, og i allefall når jeg likssom ringte to ganger, og de ikke ønsket å se på meg... Det må vel være en grunn for det?
:sniker:
Jeg synes definitivt du skulle fått en sjekk på føden! Be om sjekk i morra.:nemlig: Sånt skal da alltid undersøkes nærmere, de kan ikke bare gå ut i fra at alt er normalt! (selv om alt sikkert er i sin skjønneste orden)
Lykke til, håper du får en sjekk i morgen så du kan få komme til bunns i hva det var. Smør heller litt tjukt på om de har så himla høy terskel på hvilke tilfeller som skal sees nøyere på. Det er jo like mye din trygghet og ditt ve og vel det er snakk om, som babyens velbefinnende. Disse tingene henger uansett ganske tett ihop.
:klemmer:
jannanto
27-08-2007, 01:00
Jeg synes definitivt du skulle fått en sjekk på føden! Be om sjekk i morra.:nemlig: Sånt skal da alltid undersøkes nærmere, de kan ikke bare gå ut i fra at alt er normalt! (selv om alt sikkert er i sin skjønneste orden)
Lykke til, håper du får en sjekk i morgen så du kan få komme til bunns i hva det var. Smør heller litt tjukt på om de har så himla høy terskel på hvilke tilfeller som skal sees nøyere på. Det er jo like mye din trygghet og ditt ve og vel det er snakk om, som babyens velbefinnende. Disse tingene henger uansett ganske tett ihop.
Jeg er helt enig med loppa her..Lykke til:klem:
Hvordan går det tiilii? Har du ringt?
*tiilii*
27-08-2007, 11:15
Huff nei, jeg synes det er såååå fælt å ringe, jeg får meg likssom ikke til det jeg... Det må vel være en grunn til at de er så "rolige" og ikke mener det er nødvendig å sjekke det, tenker jeg, og føler meg überhysterisk.... Jeg hadde tenkt til å ringe min jm i morgen, hun jobber her bare tirsdager. Tanken på hva det kunne ha vært plager meg da, og jeg må innrømme at da jeg la meg i går kveld fikk jeg plutslig litt panikk, jeg er hjemme alene med storebror på 5 år, og fikk helt angst for at det skulle være noe "skummelt" og at noe skulle skje i løpet av natta... :sparke: :vetikke:
De på Føden er der for deg, *tiilii*!:jupp: Om du er engstelig (og med rette; du blødde i går uten noen foranledning) så synes jeg du skal legge din egen redsel for å mase/være til bry/virke hysterisk vike og plukke opp telefonen og ringe. Jeg tror mange mødre i ettertid angrer på at de ikke fulgte magefølelsen men lot være å kontakte Føden pga at det var redde for å virke hysteriske. Så igjen: gjør det du føler er riktig for deg og babyen.
De på Føden er der for deg, *tiilii*!:jupp: Om du er engstelig (og med rette; du blødde i går uten noen foranledning) så synes jeg du skal legge din egen redsel for å mase/være til bry/virke hysterisk vike og plukke opp telefonen og ringe. Jeg tror mange mødre i ettertid angrer på at de ikke fulgte magefølelsen men lot være å kontakte Føden pga at det var redde for å virke hysteriske. Så igjen: gjør det du føler er riktig for deg og babyen.
:nikker:
:nikker:
synes det er uprofft og ikke ta deg inn til sjekk... flere ting som kan få en til og bløde. morkakeløsning feks?! kan ikke det få en til og begynne og blø? og det er jo ikke lite ufarlig .............
bedre og dumme seg ut noen ganger for mye ilivet med og mase og kanskje ta feil..enn og angre etterpå når man faktisk burde ha gjort det!!!mener nå jeg da.
sKYTTEN 71
06-09-2007, 13:11
Synsing fra ei som ikke er gravid,men har to kompliserte svangerskap bak seg...som har endt bra.Jeg synes det er veldig merkelig at de ikke tar deg inn for sjekk siden du har kommet så langt i svangerskapet,du skal iallefall ikke føle på at du maser for som andre sier her er de der for deg.
I begge mine svangerskap var Rikshospitalet utrolig imøtekommende og sa at det var bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.Dessuten slipper du å uroe deg også.
Håper du tar deg en tur og får det undersøkt.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.