PDA

Vis full versjon : Kjärring råd mot kvalme o.l

Dalahesten
27-08-2007, 18:41
Jeg er (desverre), gravid igjen. Dette var så uplanlagt som det går ann å bli. Vi har tre små i fra för, snart 4 år, 2,5 år og 5 1/5 mnd.
Jeg har ikke rukket å få tilbake mensen enda. og vi har brukt prevenjon hele tiden etter at lillesöster ble födt.

Dette er så ferskt, så jeg og sambo har ikke fått diskutert enda hva vi skal gjöre. Om vi skal beholde bebisen eller ikke.

Jeg kjenner i bunn og grunn at jeg ikke vil ta det bort. Men jeg har en familie å tenke på. Sambo jobber borte og er borte fra mandag morgen til torsdag kveld.

Graviditetene mine er slitsomme. Det er vel kvalmen som er värst. Så jeg lurer på om noen har noen kjärring råd mot kvalmen. Får jeg bort den er jo mye gjordt..... Såkansje jeg klarer å bäre det fram...

Lied74
27-08-2007, 18:55
Akupunktur
Sea Band
Ingefærte/tabletter
Lakris
Spis tørre kjeks før du står opp om morgenen
Spis lite og ofte

-og det finnes mange flere råd, så det kommer sikkert flere.
:klem: lykke til!!

Irja82
27-08-2007, 19:08
jeg var plaget med ekstrem kvalme i dette svangerskapet. og det eneste som hjalp meg bortsett fra intrevenøst på sykehuset var ananas...:)
høres sikkert teit ut men det hjalp!!!

Celine76
27-08-2007, 21:32
Sea band hjalp meg veldig.

NinaW
28-08-2007, 04:17
Sylta ingefær:rørt: (sånne som du får med sushi) og annanas.

Lykke til med valget

Hønemora
29-08-2007, 11:29
Hvor får man kjøpt seaband????:urk:

Positiv :)
29-08-2007, 20:31
Har hatt ekstrem sv.kvalme med begge mine graviditeter og denne gangen så klarte jeg å holde det nogenlunde i sjakk ved å spise lite og ofte og å slappe av, for all del ikke stresse meg opp. Spis minimum hver halve time. Og hva du spiser kommer jo an på hva du har lyst på:snill:
Håper det går over snart, vet så alt for godt hvor j... det er!

lillemy79
02-09-2007, 16:03
:jippi: Du MÅ bare prøve akupunktur og homeopat! Det har vært som natt og dag for meg og helt avgjørende for mitt velvære. Ikke alle responderer like bra, men de flsete får god hjelp, så løp avgårde og prøv!

Hønemora
03-09-2007, 20:56
Jeg skal ringe og bestille akupunkturtime i morgen den dag!!!!

Takk for tipset. Aldri vært så dårlig i hele mitt liv.

Missy
03-09-2007, 21:15
Ingefærteen hjalp meg.