PDA

Vis full versjon : Tror dere de små vet det??

Nibe
12-08-2002, 19:35
Små barn, de som er rundt året og oppover til de forstår mer...
Skjønner de at noe er på gang??
Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har en lillesøster på 1 år, hun er fanatisk opptatt av magen min som selvfølgelig svulmer nå i 9mnd..
Hun leker faktisk bortetittit, og drar opp genseren min, og drar den ned igjen mens hun sier teh, tittit.. (borte.. tittit!) og hun morer seg spesielt om huden kommer til syne under buksen..
Er det huden hun "leker" med, eller er det det at hun faktisk forstår at det er ett lite barn inne i storesøsters mage?
Hun slår meg også på magen og skrattler hver gang .. dette har liksom fått meg til å undre litt:???: :latter: :kry:

Nysgejrrig hilsen fra Nibe og lillegutt i magen 36+1/36+6:elsker:

lil
12-08-2002, 19:46
Kanskje hun bare syntes at du har verdens rareste, tjukkeste mage:lol:

lil 14+0

Trinity
12-08-2002, 21:24
Tja. Min niese ble storesøster da hun var to år, og det var ganske tydelig at hun ikke hadde begrep om hva som foregikk. Jeg tror ikke de har forutsetninger for å forstå det.

Men siden du og de andre voksne viser magen din mye oppmerksomhet, er det vel ikke så rart om hun blir interessert og utvikler et slags personlig forhold til den? :)

Cazandra
12-08-2002, 21:24
Syns jeg ser hun klasker på magen:)
Gleder meg til Sarah Elise merker at det er noe rart med mammas mage :D

høstbarn
12-08-2002, 23:00
Da jeg ble gravid med nr. 3 ville jeg ikke at de to andre på 3 og 5 skulle få vite noe.Grunnen var at ventetiden blir så lang for dem, lengre enn for meg.
Da jeg var ca 2 og 1/2 måned på vei ble plutselig den eldste veldig opptatt av hvordan babyer ble til, hvordan de kom inn i posen i magen osv. Det viste seg at hun hadde funnet en gammel bok fra forrige gang jeg var gravid. I den var det bilder av babyer på forskjellige stadier ( den fra libero som man får ).
Hun lurte på om min baby hadde det bra i magen ??? Fikk sjokk, fordi ingen andre enn meg og pappaen visste om den lille.

Så ja, jeg tror små barn forstår mer enn vi voksne tror de gjør.

Klem Monica 21+6