PDA

Vis full versjon : Fælt svangerskap! Orker ikke fler.

hyper linda
27-02-2003, 19:55
Hei!

Jeg var vannvittig dårlig fra uke 7 til uke 17! Klarte ikke holde på noe i opptil 6 dager i strekk. Hadde forferdelig hodepine i tillegg.
Måtte på sykehuset.
Lurer på om det er noen som har erfaringer fra fler svangerskap og om det er vanlig å bli like dårlig en evt. annen gang!

Jeg er livredd for å bli gravid igjen, og hadde dager under de verste ukene som jeg bare angret på hele babyprosjektet......

Noen som har hatt det sånn?????:leiseg:

Bluelady
27-02-2003, 20:22
Hei jeg hadde det slik som deg, bortsett fra at jeg akkurat slapp unna det med sykehuset og jeg føler med deg. Jeg og angret på hele babyprosjekte da det sto på som verst. Men jeg har faktisk allerede nesten glemt det nå før ungen er født. Og kommer til å gjøre det igjen. Neste svangerskap kan bli totalt uten kvalme, men jeg har jo ingen garanti på det. Da jeg var som kvalmest fortalte mor meg at hun var likedann da hun skaulle ha meg og da måtte jeg jo spørre hvorfor hun da frivillig fikk to barn til... men i de to andre svangerskapene var hun ikke kvalm i det hele tatt..
Det finnes også hjelp å få. Leste om ei i det nest siste nummeret av Gravid som var kvalm hele svangerskapet første gangen. I neste svangerskap kjente hun kvalmen komme tilbake med en gang hun hadde oppdaget at hun var gravid. Hun hadde da prøvd homeapati og hadde et kvalmefritt svangerskap.
Ønsker deg lykke til videre og jeg tror nok du synes det var verdt det når du får det lille mirakelet i armene dine.
:klem:

Magedutti
28-02-2003, 13:53
Jeg var kvalm og kastet opp flere ganger for dag fra uke 6 til 15... Det er ikke noe gøy, og jeg får enda plutselig noen dager på rad der jeg blir kjempedårlig... Men jeg føler det ikke på samme måte som deg...Selvfølgelig var det forferdelig når det sto på,men jeg tenke på en måte at det var en overgangsfase.. (har hatt mye hodepine også)
Kan ikke si at jeg gruer meg til å skulle bli gravid igjen, selv om det ikke blir det første jeg kommer til å gjøre, men det er fordi jeg vil kose meg med den første babyen min ei stund før jeg hiver meg igang igjen. Men alle svangerskap er jo forskjellige, så det behøver ikke å skje igjen...
Min mor f.eks har to barn, det ene svangerskapet kastet hun opp en gang pr,dag i hele svangerskapet,men det andre spydde hun ikke en eneste gang...

Håper du ser lettere på det etterhvert, men ta deg tid, ikke press deg inn i noe nytt svangerskap såfremt du ikke føler for det.

Sender deg noen gode :stakar: :stakar:

anita
28-02-2003, 14:00
For å være helt ærlig, så kommer jeg ALDRI til å bli gravid igjen. Men nå har jeg snart 3 barn. De to første svangerskapene har jeg vært bra. Men dette har vært helt forfærdelig. Først spydde jeg i 5 mnd, så kom bekkenløsning, åreknuter osv.......Nå har jeg 27 dager igjen til termin, ligger her full i influensa og null krefter. Og tanken på at jeg kanskje må ligge her i 6 uker til er helt pyton.