PDA

Vis full versjon : Bare et lite sukk...

Zurufa
02-09-2002, 18:35
Må bare få klage littegrann uten at jeg vil skremme noen, men siden ingen på jobb vet at jeg er gravid sitter jeg her med smertene mine og later som ingenting...

Var på min første kontroll i dag. Det var kjempekoselig å snakke med jordmoren først. Jeg trodde kanskje hun kom til å ta en ekstra test for å sjekke om jeg virkelig er gravid, men hun mente trettheten min var symptom nok, så da får vi stole på det.

Møtet med legen etterpå derimot var IKKE morsomt. Hun skulle ta en gynekologisk undersøkelse, men greide ikke å se verken mormunnen eller livmoren. Det skyldes visst at livmoren min er så bakoverbøyd. Ingen fare i følge henne, men du verden så vondt!!! Hun gjorde tre forsøk med den greia de stapper inn i oss, men hun så ingenting. Og hver gang kjente jeg det i hele kroppen (og jeg er IKKE redd smerter! Har ligget så mye på sykehus i mitt liv og har t.o.m. fått sprøyter i ryggradsmargen tidligere, så det skal mye til før jeg klager). Det endte med at hun gav opp å få tatt noen celleprøve, så jeg må heller bestille ny time til en spesialist.

Nå i ettertid har jeg dødsvondt i underlivet og i magen. Og jeg som gledet meg sånn til å begynne på jazzballett igjen i dag... Nå vil jeg heller legge meg på sofaen!! Men det går vel over.

Sorry hvis jeg klager, men jeg måtte bare få lette mitt hjerte til noen, og da er jo dere i Mars-klubben gode å ha! Jeg er sikkert frisk og rask igjen i morgen!

Klem fra Zurufa og "lille frø" 11+0
:(

Cazandra
02-09-2002, 22:33
Huff, vet hvordan det er å ha vondt under GU! Jeg har fått det problemet etter fødselen jeg! Nå kan det verke i timesvis etter en undersøkelse:(
Og legen er ikke hardhendt, det er det at jeg har såre slimhinner:(

Så all medfølelse til deg:stakar:
Håper det er over nå! :klem:

Håper undersøkelsene går bedre etterhvert som livmoren vokser og skifter stilling:stakar:

:klem:fra meg også 11+0 :kidoki:

Anja22
03-09-2002, 00:06
Det er irriterende hvordan noen leger kan grave nedi der!!
Hadde GU hver undersøkelse når eg gikk med Vilde ( pga uregelmissigheter i celledelinga mi oppi der... ) og en gang skulle de klippe vekk små biter med en slags avbitertang greie. Og siden eg var gravid begynnte eg jo og blø VELDIG ( har jo mer blod der under en graviditet) og dette skulle de prøve og sy. Som om eg ikke var dårlig nok fra før så nevner de at de vil sy og eg har panikk for det!!!

Men det gikk jo ikke for de hadde jo ikke stor nok nål til at de kom ut på andre siden og fikk sydd.
Eg hadde så vondt og var så forbanna når eg satt der at ...... Ja skal ikke skrive det her.
Men når de var ferdige og eg hadde sluttet å blø så sa eg at det gjorde utoligt vondt å de kunne godt advart meg skikkelig så de ikke kom som et sjokk. Og da fikk eg bare beskjed om det at de syns det var rart eg mente det var vondt for egentlig så skal vi liksom ikke kjenne ting så godt oppi der....
Alstå HALLLLOOOOO hva er det som gjør at vi nyter sex og sånne ting da det er en selfølge at vi kjenner når noen ligger og graver i musa for å si det sånn.....

Kan jo også nevne at nå blir eg skikkelig dårlig og svimmel bare eg setter meg i stolen igjen.
Men heldigvis så var min fastlege kjempeforsiktig og en engel....
Hadde full forståelse for mine reaksjoner og mente eg burde levert en klage på den gynekologen som tydeligvis ikke brydde seg om sine pasienter..

Huff ble litt hissigt dette men men.

Alt er nok bedre i morgen ja skal du se. husk å nevne for spesialisten at du fikk veldig vondt sist så kanskje han/hun er mer forsiktig en de idiotene som gravde hos meg...

Lykke til

Beate
03-09-2002, 12:24
Au....De får ikke LOV av meg å stikke noe INN..De får bare lov å bruke det spektelet å se, men IKKE RØRE!! Er livredd for slike ting. Har slitt med sterke underlivssmerter i mange år, og ingen får lov å klemme hardt på magen/livmora mi engang.

Men bakoverbøyd livmor er iallefall vanlig:)

Beate, 12+3

Tidl. bruker
03-09-2002, 16:17
Jeg har en manlig lege jeg. han er så flink og forsiktig. Sises at kvinnene er vært når det gynokologiskundersøkelse. Siden de skjenner kvinnekroppen fra før. ;)