Vis full versjon : Hva tror dere skjer med meg??
Jeg var til ul på mandag, da var fosteret dødt. Var vel ca 6+4 da. Hadde noen dager i forveien sett hjerteslag.
Jeg valgte å vente litt for å se om fosterester ville komme ut av seg selv. Samme dag som jeg dro på ul og dagen før, hadde jeg tatt hjemmetester som vise mye svakere positivt enn de jeg hadde hatt noen dager før ( da fosteret hadde hjerteslag ) Nå har jeg fått veldig sterke svangerskapstegn igjen, kvalme og ømme puppelupper og knall sterk graviditetstest i dag, tok i går også, men den i dag er mer positiv.
Det jeg nå lurer på, er det slik at de restene som sannsynligvis ligger igjen hos meg ( jeg tror ikke alt har kommet ut ), produserer hcg? Slik at kroppen blir lurt og tror at den fortsatt er gravid?
Skal på ul til mandag og sannsynligvis utskrapning da.
Anyone?
Huff , gu men jeg føler med deg, har mistet 2 ganger i SA jeg og veit at det er tungt, kan ikke forestille meg 12 stk.. Kan det være du har mistet en tvilling da ?? Slik at der fortsatt er en der inne som lever ?? :)
Og ja, man kan ha hcg i kroppen i opp til 9 uker etter en SA har jeg lest..
Go klem , med ønske om en god helg om det er mulig for deg.. Ønsker deg hvertfall alt det beste og at du lykkes snart, det fortjener du virkelig mer enn de fleste ..
Prøvende
07-09-2007, 23:10
Morkaken kan produsere HCG i flere uker selv om fosteret er dødt:sorry:
Et annet alternativ er at du har mistet en tvilling, men da er det jo rart at det ikk ehar blitt oppdaget på 2 ul.....
Håper du finner ut av det,Lemoen, og hold oss oppdatert, da:klemmer:
Morkaken kan produsere HCG i flere uker selv om fosteret er dødt:sorry:
Et annet alternativ er at du har mistet en tvilling, men da er det jo rart at det ikk ehar blitt oppdaget på 2 ul.....
Håper du finner ut av det,Lemoen, og hold oss oppdatert, da:klemmer:
På siste ul fant de en fostersekk til som de ikke har sett på de 2 foregående ul. Jeg tror ikke at det er noe levende inne der, men det forundret meg at meg at fra å få ganske svak test, så er den nå knallpositiv. Men det er vel sånn om kroppen bare fortsetter å produsere hcg.
Slitsomt detta :(
Jøss det hørtes rart ut. Selv om kroppen fremdeles produserer litt HCG, skal vel ikke testene blir STERKERE, og man skal vel ikke plutselig få mer svangerskapssymptomer? Ved en MA mister man jo alle symptomene, som regel. Håper de finner en gjenlevende tvilling på neste UL. :klemme:
Ved min første MA steg verdiene skyhøyt etter utskrapning 6+5 pga at det var rester igjen inni der som de ikke fikk med seg. Legene trodde prøvene var forbytta, men det viste seg altså å være placentarester som produserte hcg i høyt tempo. Jeg fikk tilbake alle graviditetssymptomer og måtte inn til ny utskrapning.
Det kan altså være rester som forårsaker oppsving i symptomer og knallpositive tester, men det burde uansett sjekkes ut på UL. Hva om det er en til inni der- eller rester igjen som ikke kommer ut av seg selv? Uansett bør du nok få en sjekk, kjære deg!:nemlig:
:klemmer:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.