Vis full versjon : Til dere som har opplevd MA - symptomer
Huff føler at jeg maser veldig nå altså, sorry:rødme:
Leser på nettet at ved MA så fortsetter graviditetssymptomene fordi morkaken ikke har fått med seg at hjerte har sluttet slå. (jada bare dumt å sitte å lese på sånt, blir jo bare mer bekymret:kokko: )
Det jeg lurer på er: var symptomene like sterke, eller kunne dere kjenne en nedgang i symptomer eller oppgang for den saks skyld?
Mindre strekninger i magen kanskje?
Noen som har lyst til å skrive noen ord om hvordan man opplevde det?
silkepels
08-09-2007, 17:39
Jeg hadde alle textbook-symptomer frem til uke 6+3/4, mens de opphørte som dugg for solen samme dag. Helt borte. Kom aldri igjen. Men blødde ikke eller hadde ingen smerter. Tok en test noen uker etterpå, og den var positiv den, naturlig nok.
Ført 9+5 ble det oppdaget på UL. Utskraping dagen etter.
Første gangen husker jeg ikke helt hvordan det var med symptomene. Var i super god form, og begynte plutselig å blø da jeg var 9 uker på vei. På ul kunne de se et lite foster som sannsynligvis hadde vært dødt halvannen uke, utifra størrelsen.
Andre gangen forsvant symptomene i uke 6. Da jeg var 7+2 mistet jeg.
mine symptomer forsvant da jeg hadde MA.
Stine-mor
09-09-2007, 13:53
Mine symptomer forsvant ikke da jeg opplevde min MA. Jeg slet med ekstrem svangerskapskvalme frem til dagen jeg hadde utskrapning, i uke 13. Fosteret døde i uke 12. :sukk:
Den dagen jeg oppdaget MA'en, hadde jeg en liten sporblødning. Heldigvis sjekket jeg det opp med en gang. På tampen av dagen, drøye 12 timer etter blødningen, hadde jeg 6 cm åpning. (Iflg rapporten fra utskrapningen.)
Håper jeg ikke har skremt deg - de fleste går det veldig bra med. :klem:
MissPhun
09-09-2007, 14:51
Jeg fikk ingen symptomer på MA. Jeg hadde alle graviditets"plagene" som murringer, ømme bryster osv.
Men jeg begynte å drømme veldig rart (dødfødsler osv) og magefølelsen min var ikke god! Bestilte meg en ul-time som bekreftet mine mistanker..
Jeg hadde alle graviditetssymptomene fram til uke 9 selv om fosteret hadde vært dødt siden uke 4. Dette var en blighted ovum og ved denne tilstanden fortsetter morkake og fostersekk å vokse og produserer HCG. Mitt HCG-nivå var på over 40000 i uke 9 da utskrapning ble tatt. Hadde jeg ikke fått UL hadde jeg ikke visst at jeg hadde mistet.
Tidl. bruker
09-09-2007, 15:29
Da jeg hadde MA var jeg aldri kvalm i løpet av de 9 ukene svangerskapet varte. Hadde ømme bryster og var sliten og trøtt. På ul i uke 9 så vi at fosteret hadde dødd i uke 6 ca. Hcg steg fra 56000 til 57000 på to dager i uke 9. Jeg syns at dette var altfor lite, og fikk derfor ul.
Da jeg var gravid med storesøster og babyen i magen nå startet kvalmen i uke 4.
blomsterjenta
13-09-2007, 08:10
Første misstanken fikk jeg alt ved første legetime når han målte blodtrykket... Var mye høyere enn det vanligvis er både til vanlig og de to tidligere svangerskapene. Var 4 +3 når jeg var hos legen.
Hele tiden hadde jeg en ekkel magefølelse og hadde småblødninger fra uke 6. Var på UL uke 7 etter en litt kraftigere blødning. De fant da et hjerte som slo, men kalde det et risikosvangerskap og fikk ny UL en uke etter. Når vi ventet på å komme inn til den nye timen kjente jeg at jeg begynte å blø :stønn: Og fikk bekreftet en MA når vi kom inn.. Symptomene, trøtthet og vonde pupper, forsvant midt i uka mellom de to UL'ene.
lollipop
13-09-2007, 11:17
Jeg hadde ganske like graviditetssymptomer i det svangerskapet som endte med MA (i uke 9-10) og i svangerskapet etterpå som gikk bra. Men blødde bittelitt i det første svangerskapet, først litt friskt blod (ca uke 6) og så litt koagulert blod (ca. uke åtte). Det er visst koagulert blod som er et tegn på at ting ikke er bra. Fosteret døde sannsynligvis i uke åtte.
Håper alt går bra med deg!
miss Idaho
13-09-2007, 19:51
Jeg hadde alle symptomer hele veien, tilfeldig at MAèn ble oppdaget. De opphørte etter aborten.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.