PDA

Vis full versjon : Gaviscon mot kvalme?

Trulte86
10-09-2007, 20:05
Jeg er superplaget av svangerskapskvalme, ingen oppkast bare konstant kvalm.. Snakka med legen idag og han anbefalte meg å kjøpe gaviscon, er jo egentlig for halsbrann o.l. Noen som har erfaring med dette i forhold til kvalme?

Annba
10-09-2007, 20:11
Jeg bruker gaviscon mot halsbrann. Det jeg merker er at når magesyra tar helt av, så blir jeg jo kvalm... Og da lindrer gavisconen det indirekte.
Men det er en helt annen type kvalme enn "svangerskapskvalme". Kjenner godt forskjell!
Dessuten bør du være klar over at gaviscon gjerne gir myyyyye luft i magen. (Ikke alle merker noe da).

Men for all del, gaviscon er jo på ingen måte farlig, så du kan jo alltids prøve. :nikker:
Lykke til. Kvalme i svagerskapet er noe skikkelig dritt! :klem:

Trulte86
11-09-2007, 10:36
Nei, vil vel ikke si at det hjalp meg så veldig mye.. Huff, er så i tvil på hva jeg skal gjøre, jeg blir helt utmattet av denne kvalmen, hqr prøvd mye nå, ikke akupunktur eller seaband enda.. (Har de det på vanlig helsekost som life?) Legen sa idag at det kanskje hadde vært greit med en sykemelding, sånn at jeg fikk slappe av litt, men vil egentlig ikke det heller.. Kan dere være farlig å presse seg for mye? Jeg klarer jo dagen på jobb, men når jeg kommer hjem ligger jeg resten av kvelden på sofaen..

Maiva
11-09-2007, 11:34
Du burde ikke presse deg :klem:
Få deg en sykemelding og kom deg "ovenpå" igjen.

Tjorven75
11-09-2007, 11:41
Det er kanskje verdt et forsøk. Gaviscon er det jo stor sannsynlighet for at du får bruk for senere i svangerskapet uansett. Jeg tar en del gaviscon nå, primært pga halsbrann, men det lindrer på et vis kvalmen også (men dette er ikke sånn svangerskapskvalme som jeg hadde i begynnelsen av svangerskapet).

Da jeg ammet ble jeg ved et par tilfeller anbefalt å teste ut tabletter som primært hadde et helt annet virkeområde (postafen/reisesyketablett skulle f.eks. hjelpe meg mot elveblest). Dette fungerte overraskende bra.

Hønemora
11-09-2007, 12:52
Tror ikke gaviscon hjelper nei. Mitt råd er å ta det med ro. For min del blir jeg kvalmere av bevegelse og stress. Så ta livet helt med ro. Mine dager tilbringes på sofaen med ei vannflaske og stadige forsøk på små måltider. Er fremdeles :urk: de luxe, og hadde ikke klart å jobbe.

Prøver akupunktur nå, men har ikke hatt umiddelbar bedring.

Trulte86
11-09-2007, 12:59
ok, takk jenter.. Får se hva det blir til her. Skjønte egentlig hvor utmattet jeg blir av denne kvalmen i helgen, da var jeg helt utkjørt, i uka går det som regel i ett uansett så da har vel ikke kroppen tid til å kjenne etter.

Har ikke fortalt til arbeidgiver enda at jeg er gravid, men blir jeg sykemeldt så må jeg jo fortelle det. Tror kanksje jeg gir det et par dager til, får jeg en like helvetes helg nå, så er jeg nødt til og roe ned.. Er ikke så flink til det skjønner jeg.. Heldigvis rolig dag idag og imorg på jobb.

buzz
11-09-2007, 13:57
Tror ikke gaviscon hjelper nei. Mitt råd er å ta det med ro. For min del blir jeg kvalmere av bevegelse og stress. Så ta livet helt med ro. Mine dager tilbringes på sofaen med ei vannflaske og stadige forsøk på små måltider. Er fremdeles :urk: de luxe, og hadde ikke klart å jobbe.

Signerer denne. Gaviscon hjalp ikke meg, kasta opp likevel. Jeg ble jo også ekstra kvalm pga gaviscon, den smaker pyton :urk:. Anbefaler på det sterkeste å ta imot sykemelding og slappe av par dager. Jeg har selv merket at de dagene jeg er på jobb kaster jeg opp mye mer (er mer kvalm) enn når jeg slapper av.