PDA

Vis full versjon : Migrene-trenger hjelp.....

Petterine
28-02-2003, 12:35
Har siden igår ettermiddag ligget på et mørkt, stille, kaldt rom, med noen få opphold på badet (der jeg desverre henger over doskålen og :spy:... har migrene til de grader nå, og kan ikke ta migrenemedisin, og paracet kommer i retur... Ser " flimmrete" og får ingen mat ned..

Gode råd, til en som syter???:leiseg: :leiseg:

Magedutti
28-02-2003, 13:43
Jeg har også hatt litt migrene hodepine nå i svangerskapet.. Hadde en periode vondt nesten to uker i strekk... Uff, det er ikke godt... :( Jeg kunne ikke annet enn å prøve å sove og slappe av... Pass på at du ligger komfortabelt, bygg deg opp med puter rundt nakke o.l. Også kan du også bruke sånn migrene stift som man får kjøpt på apoteket. Det kjøler og lindrer litt iallefall...

God bedring :stakar:

Tingeling
28-02-2003, 14:04
Har ikke greie på dette i det hele tatt, men ønsker deg god bedring og en fin helg.

Mener å huske at Zip kan en del om dette.

15+3

Tidligere Bruker
28-02-2003, 14:49
Så lenge paracet kommer i retur kan ikke jeg heller hjelpe deg.
Jeg har også forferdelig vondt i hodet av og til, og legen tror jeg har migrene. Måtte slutte på piller da jeg ble gravid.
Til nød tar jeg pinex forte siden ingenting annet hjelper, og det var ikke farlig for fosteret.

God bedring. :( Føler absolutt med deg.

:stakar:

sau
28-02-2003, 15:30
Hei, jeg føler svært med deg. Jeg har også migrene, og anfallene har blitt mye værre under svangerskapet - de har blitt mer smertefulle og langvarige - opptil en uke i strekk. Har måtte tygge litt piller av det, og får selvsagt dårlig samvittighet.

Jeg har derfor begynt med akupunktur igjen, det var noen år siden sist. For meg hjelper det - jeg begynte for en måned siden, og har ikke hatt skikkelige anfall siden, bare en liten antydning, men den gikk over.

Jeg har ingen forklaring på om det virker fordi det hjelper eller om det er placeboeffekten (jeg er ellers svært skeptisk til en det meste av alternative behandlinger), men det er i grunnen ett fett; så lenge jeg er bedre, så er jo årsaken det samme!

Forøvrig begynte jeg hos ny akupunktør denne gangen, og damen viste seg å være jordmor også, og dermed får jeg det enda litt tryggere. Det er en del nåler de ikke kan sette når man er gravid - og så får jeg et par ekstra for å få et klokt barn, som hun sier!

Lykke til!

tiger
28-02-2003, 21:03
Akupunktur er et veldig godt forslag ja!
Det er mange som føler at det hjelper.
(... jeg er dessverre ikke en av dem...:uff: )

Ellers er det mange som reagerer med migrene på div. matvarer osv.
Feks:
Rødvin - hehe, neppe det som plager deg i øyeblikket..:p
Kaffe/cola
Sjokolade
Div. oster...

Også støy og lys...

Men alt dette vet du sikkert.
Selv må jeg bruke noen skikkelige "hestetabletter" når jeg får migrene
- heeelt uaktuelle å ta i svangerskapet...

Så hva mer du kan gjøre med et pågående anfall....?
Hmmm... Har ingenting annet å tilby enn stor sympati og en god :stakar:
Det er helt forj***ig vondt!

kos fra tiger

Tidl. bruker
02-03-2003, 00:11
Litt sent kanskje....men prøv micrabalm....fåes på helsekosten.Kan brukes av gravid og hjalp meg veldig under svangerskapet:)

Tidl. bruker
02-03-2003, 01:26
Har et råd og det har du sikkert sett tidligere: HOMEOPAT :klapp:

Det hjalp meg :D :D

Adrienne
03-03-2003, 17:13
Sikkert litt sent ute med råd jeg også, men i tilfelle det kommer igjen... Dersom paraceten kommer opp igjen, går det an å ta toppene med stikkpiller med paracet i stedet for? De kommer iallefall ikke opp igjen ;) Jeg vet de har til barn på apoteket, kanskje de har til voksne også?

Adrienne

Petterine
03-03-2003, 22:44
Endte med stikkpillere, og de hjalp meg såpass at jeg ikke :spy:

Håper det ALDRI kommer tilbake!!!:klapp: