Vis full versjon : Når går dere ut i permisjon?
Hei!
Regner med at de fleste har sendt avgårde søknader om permisjon til trygdekontor og arbeidsgiver. Lurte derfor på når dere har tenkt til å starte permisjonen...
Starter med meg selv:
UL-termin: 20/10
Perm. starter: 28/9
Klem Popsan 33+3 :bryn:
Lille Persille
02-09-2002, 21:01
Hei
Har søkt om permisjonstart 20/9. Stoler ikke helt på UL terminen som er 23/10, og vil ikke miste de 3 ukene før fødsel heller. Stoler altså mer på menstermin 13/10
Forøvrig så blir det ikke mer jobb, da jeg tar ut ferie nå.
:findag: 33+0
Lille Persille: Måtte du ikke legge ved bevis på termindato når du søkte om permisjon da?? Og da må du jo legge ved UL termindatoen.. Det er jo den trygdekontoret går etter.
Miro:) T+1
Jeg skal ikke ha permisjon jeg :leiseg:
Eller...jeg hadde tenkt jeg skulle ha 2 mnd. men jeg skal ha en eksamen først på desember, så jeg må nok bruke endel tid på å lese. Men jeg får da hvertfall være hjemme med Lille Persille samtidig. Etter jul er det på'n igjen med skole fram til sommeren da jeg er ferdig med Hj.pleie utdannelsen :klapp: :klapp:
Jeg er litt lei meg at jeg ikke kan være hjemme ett år, men det er ikke noe å gjøre med nå. Vi får bare gjøre det beste vi kan.
Gleden over å skal bli mamma er veldig stor og alt ordner seg sikkert til det beste :):)
Klem Tove 33+3
Jeg starter permisjonen 15 oktober jeg, men siden jeg er 100% sykemeldt, så merker jeg ikke noe stor forsskjell. Bare at lønna blir litt mindre...
Lille Persille
02-09-2002, 22:47
Hei Miro:
Har lagt ved bevis, og termindatoen de går etter er UL termin. Men man kan søke om permisjon allerede fra 28 uke(?) mener jeg. Ikke noe problem det...men den blir jo tilsvarende kortere i andre enden. Altså føder jeg til UL termin, får jeg 10 dager kortere med mikro etterpå.
Men hvis jeg føder før UL termin og har søkt om å gå ut 3 uker før,så mister jeg det som er (er igjen) av de 3 ukene før jeg går ut i permisjon, er det ikke sånn da:???:
Ringte trygdekontoret før jeg skrev ned datoen, og de sa det var helt greit.
33+0:vink:
Jeg har UL-termin 4.oktober.
Min permisjon starter 13.september, men er i samme situasjon som Maya, sykemeldt, så eneste jeg merker er at lønna blir mindre....
Kos Puncky (35+3)
Kanskje før, hvis det blir tungt å jobbe den siste tiden nå.
Tiddelibom
03-09-2002, 11:21
Siste arbeidsdag 3. oktober - så det er akkurat en måned igjen. Jeg gleder meg! Begynner å føle meg stor og tung!
Tiddelibom 32+5
Tidl. bruker
03-09-2002, 11:50
og har siste arbeidsdag 4. oktober! Greier nesten ikke å vente. Har en ferieuke jeg ikke har benyttet meg av i år, og jeg funderer på om jeg skal ta den like før jeg går ut i permisjon. Som mange andre gruer jeg meg til å gå ned til 80% av 6G (dvs en reduksjon i bruttolønn på godt over 100 000 - jada, jeg er klar over at jeg burde ha forhandlet meg frem til en bedre avtale, men da den ble inngått hadde vi ikke tenkt å få flere barn...), og har begynt å vurdere om min kjære skal få ta større del av permisjonen på slutten siden han har lavere inntekt enn meg. Det vil tiden vise.
Ellers begynner jeg vel som de fleste andre å føles tung og vrien å manøvrere. Jeg savner magemuskler som gjør livet mitt enklere på alle slags vis, og jeg savner å føle meg spretten og spenstig. Gleder meg som en unge til slutten av oktober.
Bebop ;)
Her blir det ikke snakk om noe permisjon for min del, da jeg er i 2. klasse på sykepleien og vi har eksamen i desember. I januar skal jeg i 9 ukers praksis, og da blir det nok pappa som tar permisjon,men dette får vi ta som det kommer. :wow:
I og med at jeg ikke har noe hardt arbeid nå, tror jeg det kommer til å gå fint, så lenge jeg ikke stivner helt til i bekkenet når jeg sitter på skolebenken. Og med den fremdeles voksende magen kommer jeg snart ikke til å kunne sitte ved en vanlig pult.:latter:
Nå er det heldigvis ikke lenge til :baby: blir :birth: og vi gleder oss veldig:klapp:
Bolla og rosinen
33+3
Jeg begynner permisjonen 23.09, 12 uker før termin 16.12. Mye pga stressende jobb med mye reising og fordi vi flytter til en annen by og jeg ikke vil flytte for nærme opptil fødselen. Men jeg er 30% sykemeldt nå pga. bekkenløsning, så hvis den blir verre kan det hnede jeg blir fulltidssykemeldt istedetfor. Men jeg håper jo på å slippe det, er jo kjedelig å ha så mye vondt. Uansett er det deilig å vite at jeg bare har snaue tre uker igjen av maset her på jobb. Jeg er ikke så stor og tung ennå, men fryktelig trøtt fordi jeg sover så dårlig. Våkner stadig fordi det gjør vondt å snu seg i senga.
Koala 25+1
Stinemor
03-09-2002, 14:09
Begynner permisjon 18. september jeg, en måned før termin. Jeg ser at det fleste tar ut permisjon 3 uker før termin, men det er jo helt sikkert en del som kommer til å føde før termindagen, og det er surt å miste permisjonstid på grunn av det da.
Ellers har jeg vært SM lenge, og har nå ferie, så det blir ikke rare forskjellen i hverdagen for meg nei!!:p
Stinemor
Malinmor
03-09-2002, 15:26
Jeg gikk ut i ny permisjon 19 august:) Men det er jo ikek noe ny følelse for meg, siden jeg bare gikk over fra permisjon til permisjon:D
*Trixie*
03-09-2002, 16:38
Begynner på perm 11. sept jeg siden UL term. er 2. okt, men har vært sykemeldt siden juni/juli så merker vel ikke så stor forskjell, bortsett fra at lønningen blir mindre da. :( Men det er vel vært det..:)
:findag:
Jeg går ut i permisjon 9. september, altså til mandag. Starter permisjonen 5 uker før.
Gleder meg til et år uten jobbforpliktelser!!!!
Jeg begynner permisjonen den 4. oktober. 22 laaaange dager igjen på jobb. Siden både mens-termin og UL-termin sier 25 okt så satser jeg på at det blir det, og iallefall ikke noe senere!!! Skulle gjerne begynt permisjonen litt før, men nå skal erstattere læres opp + at noen prosjekter skal avsluttes, så her må bare helsa holde!
Gleder meg til å gå hjemme og nyte (forhåpentligvis uten for mye plager) de siste dagene og gjøre de siste forberedelsene, som f-eks å vaske baby-klær, re opp seng og vugge gjøre de siste innkjøpene og gjøre det koselig for lille vennen!
Gleder meg sånn!!!!!
Hilsen
Snoopy
Hos meg begynner permisjonen 20/09 - om mindre enn tre uker til. UL-terminen er 14.oktober, så jeg tar bare de 3 ukene som man MÅ ta før termin.
Men siden jeg ble fullt sykemeldt nå fra denne uka, vil jeg jo ikke merke noe til overgangen, bortsett fra lønna selvsagt!
Hilsen Simba,
Termin 14.oktober
Jeg begynner i permisjon den 23 september, og har termin den 14 oktober. Ikke store forskjellen for meg siden jeg har vært sykemeldt 100 % siden midten av februar. Det skal jammen bli rart å begynne på igjen i jobben neste år!
Sunniva 34+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.