PDA

Vis full versjon : Sterkere blødninger/smerter 3 dager etter utskrapning.

Tjorven ♥
23-09-2007, 20:58
De vil ikke slippe meg inn på SG, jeg blir gal! :gaah: Så jeg vet ikke annen råd enn å spørre her!

Jeg fikk på vist en MA på torsdag, og fikk utskrapning seinere på dagen. Jeg blødde endel rett etter og første natten. Men så har jeg bare hatt litt brun/rosa utflod de siste dagene. Men nå i kveld så har jeg fått smerter slik som menssmerter og nå blør jeg. Ikke noe utflod men blødninger like kraftig som mensen. Føler vel egentlig at det er mensen jeg har nå, men det stemmer jo ikke. Er dette normalt?

Hemulen
23-09-2007, 21:17
Jeg har ikke opplevd store blødninger etter utskrapning, bare småblødninger. Jeg vet ikke hvor mye blødning som er normalt, men synes å huske at det på informasjonsbrosjyren at man måtte ta kontakt ved feber eller store blødninger. Livmorslimhinnen er jo skrapet bort så blødninger så store som vanlig mens tror jeg ikke du skal ha.

Tjorven ♥
23-09-2007, 21:30
Pokker også.. :rørt: Jeg vil bare glemme det som har skjedd, føler virkelig at dette er ett stort steg tilbake!

harmony
23-09-2007, 21:33
Ring sykehuset du, ikke noe ok om du har en infeksjon under utvikling.

:sorry:

Tjorven ♥
23-09-2007, 22:29
Da har jeg snakket med de. Skal møte på Gyn poliklinikk imorgen tidlig, fastende.. Håper det kun er pga UL, og ikke nytt inngrep..

harmony
23-09-2007, 23:07
Forhåpentligvis viser UL at alt er bra, men at de ber deg komme fastende er nok i tilfelle de må ta ny utskrapning.... Lykke til i morgen, da. Håper du slipper noe mer tull. :klem:

Tjorven ♥
23-09-2007, 23:14
Jeg kjenner at NÅ begynner det å bli tungt.. Jeg følte at dette klarer jeg å komme meg igjennom og starte på nytt.. :rørt: Men om jeg må ta inngrepet på nytt, uff. Jaja, jeg har jo sagt at jeg ikke kommer til å være redd om det skjer igjen!

JanuarSpiren
24-09-2007, 09:14
Jeg kjenner at NÅ begynner det å bli tungt.. Jeg følte at dette klarer jeg å komme meg igjennom og starte på nytt.. :rørt: Men om jeg må ta inngrepet på nytt, uff. Jaja, jeg har jo sagt at jeg ikke kommer til å være redd om det skjer igjen!

Du er kansje på sykehuse nuh, men ville bare ønske deg lykke til!
:kryss: for at allt er bra og du ikke trenger noen ny utskrapning! :klemme:

Tjorven ♥
24-09-2007, 12:21
Hei! Nå har jeg vært på sykehuset, tatt innvendig UL, og alt så bra ut. MEN, legen sa at jeg har hatt noe som begynner på B.. Blære et eller annet kanskje, men som jeg ikke husker navnet på. Så det var vist aldri noe emryo slik jeg skjønte det.. :urk: Mangesmertene forsvant sent i går, og jeg blør enda, bare ikke så mye..

Stine-mor
24-09-2007, 12:29
Blæremola? (http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/blaeremola.php)

loppa
24-09-2007, 12:32
Du mener blæremola? Jøsses, det var da tidlig å oppdage. Det må analyseres på labaratorium for å gi sikkert svar, og det tar som regel litt tid, med mindre det skal hastebehandles. Men de har kanskje mistanke om det? :vetikke: På meg hadde de det etter en av mine MA på bakgrunn av det de så på UL. Det viste seg å ikke være det allikevel, bare en kollapset fosterhinne.

Om det er blæremola (http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/blaeremola.php), skal du ha informasjon og oppfølging bl.a med hcg-blodprøver, så jeg ville ha ringt tilbake til sykehuset og bedt om å få snakket med legen som fortalte deg det.:nemlig:

Hemulen
24-09-2007, 12:35
Hei! Nå har jeg vært på sykehuset, tatt innvendig UL, og alt så bra ut. MEN, legen sa at jeg har hatt noe som begynner på B.. Blære et eller annet kanskje, men som jeg ikke husker navnet på. Så det var vist aldri noe emryo slik jeg skjønte det.. :urk: Mangesmertene forsvant sent i går, og jeg blør enda, bare ikke så mye..

Høres ut som du har hatt Blighted Ovum.
Da vokser fostersekk uten at det er noe embryo inni.

Godt at det gikk bra på sykehuset.

Tjorven ♥
24-09-2007, 13:17
Du mener blæremola? Jøsses, det var da tidlig å oppdage. Det må analyseres på labaratorium for å gi sikkert svar, og det tar som regel litt tid, med mindre det skal hastebehandles. Men de har kanskje mistanke om det? :vetikke: På meg hadde de det etter en av mine MA på bakgrunn av det de så på UL. Det viste seg å ikke være det allikevel, bare en kollapset fosterhinne.

Om det er blæremola (http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/blaeremola.php), skal du ha informasjon og oppfølging bl.a med hcg-blodprøver, så jeg ville ha ringt tilbake til sykehuset og bedt om å få snakket med legen som fortalte deg det.:nemlig:
Etter det de hadde sett på utskrapningen så trodde de at det kunne være det. Jeg kjenner meg helt svimmel og vil bare spy nå! Må jeg virkelig vente i ett år med å prøve igjen? En MA er en ting, men nå kjenner jeg at jeg holder på å bryte sammen..

harmony
24-09-2007, 15:08
Jeg synes du øyeblikkelig skal ringe tilbake til sykehuset og få en oppklaring på om det var blighted ovum eller blæremola. Som Loppa sier; er det mola skal du ha oppfølging og må vente med prøving. :nemlig:

:comfort:

Tjorven ♥
24-09-2007, 15:42
Jeg synes du øyeblikkelig skal ringe tilbake til sykehuset og få en oppklaring på om det var blighted ovum eller blæremola. Som Loppa sier; er det mola skal du ha oppfølging og må vente med prøving. :nemlig:

:comfort:
Det var blæremola som ble nevnt.. Men prøvene er ikke ferdig før på fredag..