Vis full versjon : Bakoverbøyd livmor
Hei, er på en liten visitt fra SG..
Har prøvd i 7 måneder å bli gravid uten å lykkes, ennå. Var nylig til vanlig GU og fikk beskjed om at jeg har bakoverbøyd livmor. Er dette vanlig? Har også hørt at det kan være vanskeligere å bli gravid p.g.a. dette (legen sa ikke noe om det nå men..). Har noen av dere gravide erfaringer med dette? Har dere evt. tips om noe kan gjøres i forhold til det; stillinger e.l.?
På forhånd takk for svar.. ;-)
jeg fikk bakoverbøyd livmor etter 1. fødsel.
......Og har fått 4 barn etter dette.
Så dette har vanligvis ikke noe å si.
Det eneste jeg har hatt litt problemer
med er kraftige menssmerter.
Lykke til med prøvinga!!!:bryn: ;)
Klem fra
Jeg har også bakovervendt livmor og har absolutt ikke hatt problemer med å bli gravid... :) Har heller ikke merket andre "plager" på grunn av dette.
Tidl. bruker
04-09-2002, 09:50
Jeg har også bakovervendt livmor. Jeg ble gravid på første forsøk forrige gang og på andre forsøk denne gangen, så det har ingen praktisk betydning.
Struttemagen
05-09-2002, 16:27
Faktisk så har halve slekta det også!;)
Det er nok ett sammentreff, har hørt at ca 10% har det.
Skal ikke ha noe å si på fertiliteten! :)
Håper du tester positivt snart!
Klemmer fra Struttemagen, 28+0
... det eneste er at du kjenner det litt bedre når livmorbåndene strekker seg sa legen min.
Lykke til med jakten på de to blå :)
Trilla
Hei igjen.
Takk for svar og hyggelige tilbakemeldinger! Godt å høre at det ikke er vanskeligere å bli gravid p.g.a. bakoverbøyd livmor. Det er da vanskelig nok som det er allikevel....
Kanskje jeg får to blå denne syklusen.. ;)
Hilsen Ellen (som håper å bli fast bruker her inne snart!)
Tidl. bruker
09-09-2002, 04:25
Jordmora mumla noe til meg på siste kontroll at jeg hadde bakoverbøyd livmor. "Åja", tenkte jeg. :p
Ble gravid på første forsøk og gravid-mage har jeg også i massevis. ;)
Shannon 20+1
Jeg har også bakoverbøyd livmor, og ble gravid på første forsøk!
Det eneste jeg lurer litt på i forhold til dette er om det tar lenger tid før magen (den lille kulen) vises. Jeg er nå 9+6 og kan ikke se noen kul, kjenner kun at magen er hard nedenfor navlen.
Du trenger ikke å bekymre deg for at det er vanskeligere å bli gravid med bakoverbøyd livmor. Så lenge du har en livmor så er nok sjansen for å bli gravid like stor uavhengig av i hvilken retning livmoren bøyer seg!
Lykke til!
.. og like fullt gravid :D
Vært VELDIG plaget med ekstreme menssmerter, og magen er ikke
KJEMPE stor (helt passe, heldigvis :p ).. men tror ikke det har noe
med bakoverbøydheten å gjøre :???:
Lykke til !!!!
Puu T-29
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.