Vis full versjon : Sykemelding??
Kanutten
02-09-2002, 23:33
Hei!! :o
I morgen skal jeg til legen igjen. Har bestilt time litt tidligere enn jeg trengte pga at jeg føler at jobben tar all energien ut av meg.
Nå vil jeg be om ett råd fra dere. Hvordan skal jeg si til legen at jeg er sliten og ikke har noe futt igjen når jeg kommer fra jobb og skal planlegge neste dag?? Jeg er lærer og har hovedansvaret for 16 1. klassinger og så har jeg 4 andre forskjellige klasser...så det er nok og henge fingerene i. Tror at jeg kunne tenke meg og gi slipp på de andre klassene og kun ha 1. klasse...da blir det ca 20 % redusert stilling, og korte dager..Tror at dette kunne være noe for meg.. Hva skal jeg si til legen??
Dette ble kanskje vanskelig for deg og sette deg inn i. Men skjønte du hva jeg mente og føler det likt, så hadde jeg satt pris på om du svarte meg..
Klemmer fra en sliten og trøtt Kanutten 25+6 :baby:
PS!! Måtte innom HM i dag og kjøpe litt klær til lille knøttet vårt.. vi gleder oss stort til desember.. Morsomt og se at min kjære mann er så opptatt av min mage....Å jeg elsker han så!!
Jeg er sykemeldt og har vært det siden 7. mai. Hadde en stressende jobb, holdt på å "møte veggen" mot slutten. (Hører med til historien at jeg tidligere også har vært sykemeldt pga depresjon).
Jeg gikk til legen og sa som det var, at jeg var tom for energi, føltes som et stort hinder hver morgen jeg måtte på jobb, og hver ettermiddag gruet jeg meg til å gå tilbake neste morgen igjen.
Det er viktig for å oss å ta vare på oss selv, det tror jeg legen din også kommer til å skjønne - at når du sier du er sliten og tror du trenger en pause, enten ved 100 % sykemelding en periode eller at du tar delvis, så tror jeg du får sykemelding.
Jeg sa det slik at jeg trengte en pause, for nå overskygget stresset på jobben alt annet.
Ble litt rotete dette også, men vit at mange er i samme situasjon som deg.
Lykke til hos legen!!
Klem fra Missy ( fra nov.klubben 27+5)