Vis full versjon : Sykemelding??
Kanutten
02-09-2002, 23:33
Hei!! :o
I morgen skal jeg til legen igjen. Har bestilt time litt tidligere enn jeg trengte pga at jeg føler at jobben tar all energien ut av meg.
Nå vil jeg be om ett råd fra dere. Hvordan skal jeg si til legen at jeg er sliten og ikke har noe futt igjen når jeg kommer fra jobb og skal planlegge neste dag?? Jeg er lærer og har hovedansvaret for 16 1. klassinger og så har jeg 4 andre forskjellige klasser...så det er nok og henge fingerene i. Tror at jeg kunne tenke meg og gi slipp på de andre klassene og kun ha 1. klasse...da blir det ca 20 % redusert stilling, og korte dager..Tror at dette kunne være noe for meg.. Hva skal jeg si til legen??
Dette ble kanskje vanskelig for deg og sette deg inn i. Men skjønte du hva jeg mente og føler det likt, så hadde jeg satt pris på om du svarte meg..
Klemmer fra en sliten og trøtt Kanutten 25+6 :baby:
PS!! Måtte innom HM i dag og kjøpe litt klær til lille knøttet vårt.. vi gleder oss stort til desember.. Morsomt og se at min kjære mann er så opptatt av min mage....Å jeg elsker han så!!
Jeg er sykemeldt og har vært det siden 7. mai. Hadde en stressende jobb, holdt på å "møte veggen" mot slutten. (Hører med til historien at jeg tidligere også har vært sykemeldt pga depresjon).
Jeg gikk til legen og sa som det var, at jeg var tom for energi, føltes som et stort hinder hver morgen jeg måtte på jobb, og hver ettermiddag gruet jeg meg til å gå tilbake neste morgen igjen.
Det er viktig for å oss å ta vare på oss selv, det tror jeg legen din også kommer til å skjønne - at når du sier du er sliten og tror du trenger en pause, enten ved 100 % sykemelding en periode eller at du tar delvis, så tror jeg du får sykemelding.
Jeg sa det slik at jeg trengte en pause, for nå overskygget stresset på jobben alt annet.
Ble litt rotete dette også, men vit at mange er i samme situasjon som deg.
Lykke til hos legen!!
Klem fra Missy ( fra nov.klubben 27+5)
Tror jeg har det litt som deg Kanutten... Vet ikke helt hva jeg skal si til legen men føler virkelig for en litt redusert arbeidsuke snart. Har en prolaps i ryggen som plager meg ille, er veldig fin i helgene, men så snart det blir mandag og arbeidsuke er vi i gang igjen...:(
Prøvde meg på en måte sist jeg var hos legen, men tror nok ikke jeg klagde nok... Er jo inprentet med at vi ikke er syke, vi er bare gravide fra alle hold så det er på en måte ikke akkurat så enkelt å klage sin nød til legen heller. Jeg tenker mest på fødsel og tiden rett etterpå. Det er tross alt ikke bare barnemat vi skal gjennom og vi bør være opplagte og "fit for fight" :cool:
Må si jeg er veldig spent på svarene du får på denne diskusjonen. Håper det er noe jeg kan ta med meg også...
Lykke til hos legen i morgen!
"Girl power" :p :p :p
Jeg har en litt annen jobb enn deg, er sykepleier på legevakt, men samme dilemma- jobb eller ikke...
Jeg jobber bare kveld, men greier det ikke nå pga MYE kynnere og vond rygg. Sjefen min foreslo aktiv sykemelding for meg, da kan jeg jobbe det jeg føler for, når det passer meg,rett og slett.
Jeg får utbetalt sykepenger og skal ikke "regnes med" på jobben sllik at jeg kan styre tida og arbeidsoppgavene selv.
Er nå 100% sykemeldt ut uka, men skal ta dette opp på neste kontroll. Vet ikke om noe sånt går ann å få til på din arbeidsplass, men jeg synes det virker topp for meg i allefall. Orker ikke å gå hjemme nesten 4 mnd til !!! Må ut og bruke hue, tror det er sunt og viktig mentalt !
Skjønner godt hva du mener ! Og hvis du har en noenlunde oppegående lege så skjønner han det nok også... det ER slitsomt til tider å gå gravid, og vi er ikke super-mennesker noen av oss.
Det er viktig å sette foten ned og kjenne etter hvordan man HAR det , og lytte til kroppens signaler. Syns du skal gjøre slik som du
har tenkt, og spørre om en sykemelding.. så har du mer over-skudd til de timene du kan ha, og (ikke minst) deg selv og den vesle.
Jeg er selv sykemeldt for tiden 100 % pga kynnere (som Susse),
og skal inn til ny vurdering i neste uke. Jeg har fått hvilt meg masse den siste uken, og kynnerene er mer "normale" nå og til å leve med ( jeg hadde kraftige som varte hele dagene før jeg ble sykemeldt ) Følte meg litt som en "taper" i begynnelsen av syke-meldingen (for graviditet er ingen sykdom !) , men nå skjønner jeg at jeg trengte den tiden fri , og det gjør nok du også . Jeg har fått beskjed på KK om å droppe nattskift og 12 timers-vakter, så i tilfelle jeg begynner igjen i jobb så blir det
redusert (ca. 50%), og bare tanken på DET er litt befriende..
Ønsker deg og de andre damene her lykke til !
Lykke 26+6
:)
Kanutten
03-09-2002, 10:09
Hei!!!
Ja jeg skal nok si som det er. Tror nok at jeg blir sykemeldt litt.. I natt har jeg ikke sovet noe godt heller.. Får lett vondt i ryggen av sammen ligge stilling... Den lille trykker på...
Skal bli deilig og få litt kortere dager.. Så får jeg se om det hjelper da.. Liker ikke å syte.. Men i går kveld så min kjære mann at jeg var kjempe sliten, og det var etter en arbeids dag.. ja ja... Å være gravid er ikke bare bare... Men jeg føler meg ikke syk, det er vel det som er det største problemet..
SKriver mer i kveld etter at jeg har vært hos legen og på jobb..
Klem fra Kanutten 26+0:baby: :stakar:
Jeg har jobb med mye reiser, og skulle ut på endel "introduksjonsrunder" nå på slutten sammen med de som skal ta over mine kunder i permisjonstiden. Plutselig kjente jeg at dette orket jeg ikke! Har bekkenløsning som forverret seg slik at jeg ikke sover godt pga. vondt når jeg snur meg. Hadde time til vanlig kontroll mandag og forklarte at jeg syntes det var vanskelig å avlyse reisene fordi det ville gjøre jobben vanskeligere for kollegene mine. Hun så problemet og sykemeldte meg 30% med beskjed om at jeg skulle ha kortere dager, ikke kortere uke, samt at reiser skulle utgå. Jeg har fremdeles dårlig samvittighet overfor kollegene mine, men det kjennes deilig å kunne slippe reisene, gå hjem kl.14.00 og sove før middag. Pass på å fortelle hva du føler, så går det nok bra. Legen vil heller gi deg deltids sykemelding enn at du skal knekke fullstendig på et senere tidspunkt.
Koala 25+1
Jeg er også mye og reiser i jobben. For det meste med bil. For det første jobber jeg i Oslo og har 12 mil en vei til jobb. Sitter noe på hjemmekontor, men må allikavel inn til Oslo et par ganger i løpet av uken. Reiser da kl. 07.30 og er hjemme kl. 19.00. Det blir fryyyyktelig lange dager. Er helt matt når jeg kommer hjem og det eneste jeg orker er å legge meg på sofaen. Skulle ønske jeg hadde litt energi til å trene, gå turer etc., men det blir det aldri noe av.
Når jeg så er på kundebesøk snakker vi om å kjøre distanser på 50 mil - dvs. Oslo - Tr. Heim i løpet av en dag - da sitter man stille i mange timer. Er jo ikke bra det heller!!!
Sist jeg var på kontroll var jordmor litt bekymret. Hun så helst at jeg roet meg litt ned,men hun har jo ingen myndighet til å skrive ut sykemelding. Dessuten er hun bekymret siden jeg har hatt kynnere fra uke 22. Skal til legen for kontroll om en 14 dagers tid. Kommer nok til å be ham gi meg litt redusert arbeidstid.........håper det går i orden. Bortsett fra at jeg er litt sliten om dagen er det ingenting annet i veien med meg. Så jeg føler at jeg utnytter systemet om jeg ber om sykemelding. Alltid ekkelt det der.
Klem Snehvit
Kanutten
03-09-2002, 20:43
Hei!!
I dag var jeg hos legen. Legen forstod meg, og sykemeldte meg 20 % som jeg ba om. Ga beskjed til arbeids giver om mitt forslag til kortere arbeidstid.. håper nå at dette går i orden.. OG DET SKAL DET!! Orker ikke mer 100 % nå og ut svangerskapet.. sykemelder meg heller mer hvis jeg skulle føle behov for det..
Klemmer fra kanutten
PS!! Fikk se den lille i dag også.. den hadde det bra. Lå i seteleie..men det kan jo forandre seg...
Fint at du fikk sykemelding; skjønner deg godt. Er selv lærer på en ungdomsskole i 100 % stilling, og har to barn på 1 og 2 år som går i barnehage. Trives kjempegodt i jobben min, men kjenner den tapper krefter. Har ikke mye anledning til å slappe av når jeg kommer hjem, heller. I begge svangerskap har jeg jobbet fullt fram til permisjonen, og begge gangene var det dårlig morkakefunksjon på slutten. Det kom av stress, mente legen, selv om jeg ikke følte meg stresset selv. Så da er det bedre å jobbe redusert, ikke sant ! Denne gangen vil jeg bli sykemeldt tidlig. Er nå i uke 24.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.