Vis full versjon : Gravid og diare
silkepels
12-10-2007, 14:31
Jeg går nå på tredje døgnet med full vannete diare maaaaaaaaaaaaaaange ganger i døgnet. Har spist kulltabletter i ett døgn nå, uten særlig effekt. Lever på loff og cola, men hjelper ikke noe det heller.
Hvor lenge er det "greit" å gå med diare som gravid?
(Vurderer nemlig å komme meg til lege hvis dette vedvarer i morgen også).
Jeg har hatt diaré i 30 uker nå!! Og har selvsagt tatt opp dette med JM/lege. Så lenge du drikker rikelig er det ikke noen fare for babyen. Men kontakt selvsagt lege om du skulle bli veldig svimmel og slapp i flere dager.
silkepels
12-10-2007, 18:08
Pusa: oida :shock:
uten å gå altfor nærme innpå detaljer her, er det full diare hver gang, hver dag? :comfort: høres veldig slitsomt ut...
ja, er mer svimmel enn ellers, så jeg ser det an til imorra.
takk for svar :)
Jeg har endelig fortsått hvorfor jeg har det. Det kommer av et hyppig inntak av Novaluzid. For å legge ut litt personlige detaljer så har jeg vel hatt "normal" avføring 4-5 ganger på alle disse ukene, ellers er det sprutbæsj minst 2 ganger i døgnet :flau:
Lykke til! Håper det gir seg snart!
silkepels
12-10-2007, 21:34
Her "sprayes" (fysj da) doen mellom 15-20 ganger pr dag, og mellom 3 og 5 ganger hver natt.
Så det er rimelig ofte, og rimelig slitsomt.
Er bare redd for at jeg har blitt smittet av en eller annen bug som kanskje ikke er så bra for babyen... Hadde jeg ikke vært gravid, hadde jeg ikke bekymret meg i det hele tatt. Har hatt diare i 14 dager etter å ha vært i Tyrkia (Alanya) så jeg vet hva det vil si. Men denne gang har jeg verken vært av gårde eller spist noe jeg ikke er trygg på...
Så ja, jeg er liiiiiiitt på tuppa. Ser det an til imorra, og ringer legevakta igjen imorra ettermiddag dersom det ikke har gitt seg.
Ringte legevakta igår, og de anbefalte kulltabletter og blåbær, men ikke noe hjelper.
Lykkelig77
12-10-2007, 21:52
Hvis du trur/føler at du ikke tar opp nok væske så burde du ringe lege imorgen å høre hva de synes du burde gjøre. Det finnes piller som garantert stopper diaren men de brukes bare hvis det er absolutt nødvendig. Det er jo en grunn til at man har diare (bakterier eller annet) så det er dumt å stoppe det med piller hvis det er noe som MÅ ut.
Håper det "løser seg" :knegg: til imorgen.
:klemme:
silkepels
12-10-2007, 21:54
Lykkelig77, væskeinntak er jeg ikke redd for, tenker mer på om den evt bakterien kan være farlig for baby
:)
Lykkelig77
12-10-2007, 21:56
Lykkelig77, væskeinntak er jeg ikke redd for, tenker mer på om den evt bakterien kan være farlig for baby
Sant.. Jeg ville dratt å få tatt noen prøver jeg.
silkepels
12-10-2007, 22:02
Ringer legevakt imorra :nikker:
silkepels
13-10-2007, 22:24
Oppdatering:
Snakket med legevakt i sta, og lege ringte meg nettopp opp igjen.
Han sa at så lenge jeg ikke hadde blod eller slim i avføringen, ingen magevondt eller feber, så var det garantert ingen bakterieinfeksjon. Heller en virusinfeksjon, og det gikk ikke over i fosteret.
Videre burde jeg kutte ut kulltabletter, loff og cola, og heller holde meg til blåbær og farris med eplemost.
Så da kan jeg bare puste lettet ut.
Høres ut som du har en skikkelig diarérunde ja. :comfort: Håper virkelig det gir seg snart. Prøv også å få i deg noe salt, da binner du mer veske.
Gooood bedring :klem:
silkepels
13-10-2007, 23:16
Takk, pusa :klemmer:
Oppdatering:
Snakket med legevakt i sta, og lege ringte meg nettopp opp igjen.
Han sa at så lenge jeg ikke hadde blod eller slim i avføringen, ingen magevondt eller feber, så var det garantert ingen bakterieinfeksjon. Heller en virusinfeksjon, og det gikk ikke over i fosteret.
Videre burde jeg kutte ut kulltabletter, loff og cola, og heller holde meg til blåbær og farris med eplemost.
Så da kan jeg bare puste lettet ut.
hmm..merkelig.. jeg hadde SKIKKELIG ille diaré for en tid tilbake..ikke noe slim eller blod, men virusinfeksjon til tusan var det fordetom...så jeg vet ikke om jeg ville tatt det der for god fisk om de sa det til meg...... :sparke:
silkepels
14-10-2007, 12:46
iselinn, men det var jo virusinfeksjon legen mente at jeg hadde, nettopp fordi jeg verken hadde slim eller blod :)
Jeg fikk en virusinfeksjon i forrige svangerskap, jeg drakk 50/50 eplemost og farris, spiste grillet kylling (bare det hvite kjøttet) og salt chips, i noen dager. Dette hjalp veldig, og plutselig hadde magen stabilisert seg.
iselinn, men det var jo virusinfeksjon legen mente at jeg hadde, nettopp fordi jeg verken hadde slim eller blod :)
:rødme: øynene klarte endelig å få med seg at det stor Heller og ikke eller.... :rødme:
God bedring! :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.