PDA

Vis full versjon : Hjelp! Jeg flyter utover...

Nunne mor
15-10-2007, 11:09
Er nå snart i uke 29 og føler jeg bare flyyyyter utover...:noia: Jeg har ikke lagt på meg så mye over normalvekten min..ca 4kg, men syntes jeg har blitt så fryktelig rund ansiktet, lårene gnisser imot hverandre og gravid buksa jeg kjøpte da jeg var 15uker er begynt å bli forliten....:dåne:

Pratet litt med svigerinnen min i går om vekt og svangerskap...så fikk jeg trøstende ord som at den kroppen man hadde før man ble gravid, får man ALDRI igjen, kiloene bare limer seg fast og umulig å få av igjen.. osv...:tullelue: Jeg har sett mange flotte normale damer som har fått barn og blitt gode å runde. Men etter en stund så ser kroppen dems kjempe fin ut igjen!!

Jeg stor trives å være gravid, kjenne spark og det å bli mamma, men jeg liker ikke hvor mye kroppen min forandrer seg..det skremmer meg litt..føler meg som den KULA:gaah:

Når man er gravid driver venner og familie med sammenligning med hvordan man så ut sist.. Så hver gang vi treffer folk får jeg høre: Ja, nå har du begynt å bli rundere, og dem lurer på hvor mye jeg har lagt på meg..osv.. jeg blir så LEI av sammenligningen.. det er alt for mye fokus på vekt og kropp, og dette har virkelig begynt å gå inn på meg...

Det er tross alt ingen slankekur jeg går på...

Streken
15-10-2007, 11:22
for det første 4 kg uke 29 er da ikke mye:stakar: jeg er i uke 25 og har lagt på meg 2 kilo og syns også at alt bare flyter utover som du sier, har nok noe med at jeg er i en situasjon jeg ikke er vant til!

ang skremmsel om at kroppen ALDRI blir som før så skal du ta det med en klype salt, med rett kosthold(sunt kosthold) og vanlig trenings mengde så blir du så fin at, jeg har masse venniner som har fått barn og de er super flott i dag, ja noen er faktisk finere nå enn før de fikk barn, for de har forkusert litt mer på å komme seg i form etter å ha"flytt" litt utover i 9 mnd:humre:

folk har en veldig tendesn til å tro at de kan si akkurat hva de vil til en gravid en, og det er jo helt feil, vi er ganske sårbar i denne situasjonen og det skjer veldig store forandringer med kroppene vår på veldig kort tid, svar de like teit tilbake og be de være snill å ikke kommentere DIN kropp hver gang du kommer inn i et rom!

masse lykke til videre, og bare vent, du blir akkurat slik som du vil etter fødselen om viljen og motivasjonen er der, akkuarat nå skal du bare kose deg med magen og den lille inni der,, 4 kg er da ingenting:-)

anita791
15-10-2007, 11:24
Hei.. Vil bare trøste deg med at mange kommer tilbake i den formen de var før de ble gravide. Har flere venninner som brukte sine gene ola bukser hjem fra sykehuset. Poenget er at de var i kjempeform før de fødte. Jo bedre trent du er jo fortere kommer du tilbake i "din" god form igjen..

Og 4 kilo er jo ingen ting i vektøkning da. Tenkt på de som legger på seg 20-30 kg. De tar det lengre tid å komme tilbake i sin egen god form igjen.

Men ta det med ro. Du kommer nok tilbake i din god form igjen. Men av og til må man lsite litt for dette.:-) Klem