Vis full versjon : andre som har hatt liten blødning, hva gjør jeg??
Jeg har hatt en liten blødning og ble temmelig bekymret. Tok det rolig en dag. I tillegg har jeg hatt plutselige stikk/ smerter i magen og kjenner at det strammer til tider. Jeg har også vondt nederst i ryggen langs halebenet liksom.
Blødningene er noen dager siden nå men de andre smertene gjør at jeg liksom ikke slapper helt av ennå. Jeg har fått time hos gynekologen men det var ikke mulig å få time før onsdag, skal spørre om en del andre ting også. Har vondt i nakken og rundt hjertet også.( huff det hørtes da dramatisk ut da, slik som man kan få av stress)
Er det andre som har opplevd lignende. Bør jeg ta livet med ro en liten stund slik intuisjonen sier eller har det egentlig ikke noe å si??
Har noen i lignende situasjon bedt om sykmelding evt 50% en ukes tid eller er det å overdrive??Jeg er så redd for å be om det..skjønner ikke hvorfor jeg er så nevrotisk der..
Det er ganske vanlig med små blødninger tidlig i svangerskapet. Nå skriver du ikke hvor langt du er kommet, men jeg antar det ikke er så langt?
Jeg hadde blødning i uke 8, jeg ringte legen og fikk komme på en liten kontroll umiddelbart. Da fikk jeg beskjed om å ligge rolig et par dager, til han fikk sjekket igjen noen dager senere.
Så mitt råd: Ring en lege og få en rask sjekk, eller legg deg ned og slapp av frem til du skal til legen på onsdag.
Håper alt er i orden,
Tidl bruker
03-03-2003, 18:22
Hei!
Du sier ikke hvor langt du er på vei her, men jeg har opplevd noe
av det samme.
Når jeg var i uke 5 og 6 var det 3 dager (ikke etter hverandre)
hvor jeg blødde ett par dråper.
Jeg ble selvfølgelig kjempebekymra, men da jeg var hos legen, fikk jeg beskjed om at dette var helt vanlig.
Har ikke blødd etter dette.. men jeg tror du kan ta det helt med ro...
Når det gjelder stikningene, så er dette helt sikkert livmoren som vokser og strekker seg.. Dette kjenner jeg av og til fortsatt - og vil nok gjøre det noen måneder til også!
Lykke til videre!
Vesle Anna
8 + 5
:findag:
Jeg er i starten av uke 9 så det er ganske tidlig ja.
Ble litt stressa da jeg var inne på noen engelske hjemmesider og leste at blødninger var sikreste tegn på truende svangerskapsavbrudd. Spesielt hvis det var i kombinasjon med stramminger/ smerter og vondt i nedre del av rygg iiiik.
Det var visst ganske vanlig å få festeblødning i uke 4-5-6 men det er jo for sent for at det kan være det nå.
Godt å høre at det ikke trenger være noe...man går jo og tenker.
Ja jeg får ligge og ta det rolig til onsdag siden det var det en av dere fikk høre av lege.
takk for svar
Blod er ikke noe vi liker å se når vi er gravide,men det er mange som blør og som får friske fine barn! Det kan komme fra livmorhalsen,noe som ikke er farlig og det kan komme etter samleie og av mye annet ufarlige greier!
Det er en stor psykisk påkjenning å være gravid,få deg en sykmelding hvis du trenger det! Du fortjener det! Du skal ta vare på deg selv nå!
Når det gjelder murringen ville jeg heller sett på det som et godt tegn! Livmora di vokser jo!! :)
Hvis du engster deg mye kan du jo få time et annet sted,å få tatt en ultralyd...? ring rundt og sjekk på de private klinikkene,kan variere veldig i pris,men får ofte time på dagen eller dagen etter.
Lykke til,fortell hvordan det går videre da!
:baby: din har det sikkert bra!:klem:
Fantastisk!!
Jeg var hos gynekolog i dag og tok ultralyd. Alt så bra ut!!
Vi så nurket litt utydelig men vi så at hjertet banket , noe beveget seg midt i. Legen sa at den lille levde og var normal størrelse. Det var veldig uklare bilder og jeg fikk ikke høre annet enn det.
Ellers fikk jeg vite at det å ligge rolig osv ikke hadde noen hensikt etter hans mening. Dersom alt var ok ville den holde seg der uavhengig av om jeg levde som vanlig eller tok det med ro. Etter hans mening var det altfor lett at man fikk dårlig samvitighet dersom et svangerskapsavbrudd skjedde like etter at man hadde trent ell.
Bevegelse og egen aktivitet hadde derimot noe å si dersom man hadde blødninger senere i svangerskapn for da kunne det tyde på at livmor hadde probl med å holde på fosteret ell
Etter dette var jeg hos fastlegen og han mente jeg burde sykmeldes delvis. Jeg foreslo 20 % men han mente jeg trengte 50 % så det var igrunn en lettelse. Er såååsliten etter ikke å klare å spise og veeldig kvalm om ettermiddagen. Nå kan jeg gå tidlig hjem fra jobb.
Takk for uvurderlig støtte i går, det var hyggelig med tilbakemeldinger!!!!!
Kjempe fint å høre at det er bra med nurket ditt:)
Det var akkuratt det gyn. min sa til meg da jeg mistet for 3 uker siden; "Hadde ikke hatt noe å si om du hadde gått på ski til nordpolen eller ligget i senga,så du skal ikke klandre deg selv"
Viktig å huske for noen det!
Kjempe glad på dine vegne,og bruk tiden du er sykmeldt til å ta vare på deg selv,og hente deg inn igjen... Kos deg med graviditeten...:klapp: :findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.