PDA

Vis full versjon : Jordnøttolje folkens!!

88modell
16-10-2007, 21:11
Fikk tips av en venninne av meg om å begynne å smøre meg inn med jordnøttolje nedentil hver kveld de sise to mnd av svangerskapet for å slippe å revne. I følge henne blir man som en strikk (hehe). Og hun revnet ikke i det hele tatt. Er verdt ett forsøk :-) (Funket vistnok veldig bra som glidemiddel også:humre: ) Fåes kjøpt på apoteket, koster rundt 100kr.

Haugtausa
16-10-2007, 21:23
Det har jeg også hørt skal være bra, så jeg har allerede kjøpt inn en flaske som står klar. Det er jo verdt å prøve :)

Mymlen
18-10-2007, 12:29
Har hørt det samme, men med en (ikke alvorlig) nøtteallergi, så får jeg bilder inne i hodet mitt av eksem på steder jeg helst vil slippe eksem.. :urk: Vil man kunne få noe av den samme effekten av f.eks babyolje? :noia:

Flupsi
18-10-2007, 13:52
Jeg skal definitivt bruke jordnøttolje denne gangen! Sist gang gjorde jeg ikke det, og fikk 3grads ruptur. Noe sier meg at jeg kunne sluppet litt billigere om jeg hadde smurt litt...

Hønemora
18-10-2007, 15:37
Ehem, hvor og hvordan smører man? :rødme:

Dunderklumpen
18-10-2007, 15:50
Dette hørte jeg for første gang om under studier i England der jeg en periode jobbet på en fødeavdeling, og det kan anbefales på det sterkeste. Dette fins det studier på jenter. Det er ikke bare kjærringråd. Smør, masser og tøy! Jeg snakket med dedikerte menn som hjalp sine gravide kvinner med dette siste månedene og de ble veldig overrasket over hvor tøyelig det gikk an å bli..gikk vel litt løs på selvtilliten;) Selv tviler jeg på at dundermannen setter igang med dette, men jeg skal helt klart smøre og tøye som best jeg kan de siste månedene før fødsel. Tror dette vil gi meg mer trygghet både før og under fødselen også, selv om man skulle være så uheldig å ende med ruptur til syvende og sist.

hildegunn
18-10-2007, 16:41
Jeg smurte meg det før første fødselen min, og tror ikke det hjalp så mye.Jeg måtte ivertfall sy 11 sting og revnet både forover og bakover.

Men 2 mann sydde jeg 4 sting, rifter begge veier.( smurte meg ikke)'
Med 3 mann revnet jeg ikke , og hadde heller ikke smurt meg.

( så jeg føler ikke det hjalp så veldig på meg, men kanskje det hjelper på andre.)

Kristinmor
23-10-2007, 20:28
Jeg henger meg på hun foran her jeg.. hvor og hvordan smører man? Og hva mener du med "tøyer" - altså "hullet" da eller? :rødme:

Mellon
23-10-2007, 20:48
Hørte ikke om dette sist, og smurte meg av den grunn ikke, men hadde ikke mer en 4 små sting etter fødselen, revnet visst på sidene.

Har hørt at dette med smøring skal ha liten effekt på andregangsfødene, satser i tillegg på at siden det gikk så greit første gang, går det like greit denne gang.

DunderPappa
24-10-2007, 01:19
:svisj:

Lise_83
10-11-2007, 23:08
Jeg har ikke så veldig tro på å smøre seg, gjorde det hver kveld sist jeg gikk gravid, med Weleda fødselsforberedende olje(tror jeg den het, den er ihvertfall for det) Den skulle være SÅÅÅ bra. Fikk total ruptur (grad4). Men for all del. Kan jo hende det hjelper for andre. Bare tror at det ofte er mye annet som spiller inn også:-)

Lille Ru
10-11-2007, 23:53
Vil man kunne få noe av den samme effekten av f.eks babyolje? :noia:

Det vil jeg anta. Det er nok hele den smøre godt og tøye litt-prosessen som er nøkkelen til suksess, ikke nødvendigvis oljen i seg selv.

Jeg brukte det litt sist gang, og MAKAN til griseri og søl. Jeg tror jeg står over denne gangen. Satser på god karmakontroll og en baby som IKKE har neven ved siden av hodet på vei ut. :erfaren:

(Jeg revnet dog ikke mye, men det var nok heller fordi hodet sto lenge og tøyde åpningen før ungen kom ut.)

Haugtausa
11-11-2007, 14:36
Nå har jeg kjøpt min jordnøttolje :) Håper den virker!

Didi
11-11-2007, 20:28
*kremt* For enkelte forstyrrer jordnøttolje (og jeg har ikke hørt at babyolje skal ha samme effekt, nei...) ph-balansen nedentil og gir ufyselig kjennskap til sopp.... :sparke: Bare så det er nevnt, liksom. Tror jeg sverger til bringebærbladkapsler som sist, jeg (sydde ett pyntesting ;) )

Skvise
12-11-2007, 15:10
*kremt* For enkelte forstyrrer jordnøttolje (og jeg har ikke hørt at babyolje skal ha samme effekt, nei...) ph-balansen nedentil og gir ufyselig kjennskap til sopp.... :sparke: Bare så det er nevnt, liksom. Tror jeg sverger til bringebærbladkapsler som sist, jeg (sydde ett pyntesting ;) )
Men bringebærkapsler er vel for å styrke livmoren og "gjøre den klar for jobben" altså riene. Ikkje å tøye der nede. Kan ikkje akkurat sidestilles vel.

Huska eg kjøpte sånn i sist svangerskap, men kom aldri så langt at det ble brukt for gubben presterte å rive den ned fra hyllen sånn at den gjekk i tusen knas: Det var griseri det. :knegg: Heldigvis var det inni dusjen, og det meste kunne spyles vekk.

Didi
12-11-2007, 20:56
Men bringebærkapsler er vel for å styrke livmoren og "gjøre den klar for jobben" altså riene. Ikkje å tøye der nede. Kan ikkje akkurat sidestilles vel.
I føgle det jeg fikka v info på helsekosten jeg handlet på, så gjør bringebærblad også at en blir mer elastisk nedentil. Nå kan det selvsagt være at jeg ble feilinformert, men jeg revnet nå iallefall ikke :blunke:

Lise_83
14-11-2007, 03:00
I føgle det jeg fikka v info på helsekosten jeg handlet på, så gjør bringebærblad også at en blir mer elastisk nedentil. Nå kan det selvsagt være at jeg ble feilinformert, men jeg revnet nå iallefall ikke :blunke:

Jeg spiste også bringebærkapsler sist, men revnet grad 4:sparke:

Bambina
25-11-2007, 00:49
Det trenger ikke nødvendigvis å være jordnøttolje. Fikk et skriv ifra helsestasjonen om dette med smøring og hvordan det skulle gjøres:humre:. Og der sto det at man også kunne bruke olivenolje eller soyaolje. Det sto ingenting om babyolje:vetikke:.

Vimsen69
25-11-2007, 01:25
:svisj:

Denne tråden er ikke jeg tøff nok til å følge med på

:wæææ:

Goosebump
25-11-2007, 11:21
Jeg har ikke så veldig tro på å smøre seg, gjorde det hver kveld sist jeg gikk gravid, med Weleda fødselsforberedende olje(tror jeg den het, den er ihvertfall for det) Den skulle være SÅÅÅ bra. Fikk total ruptur (grad4).

hjelp, denne har jeg kjøpt! Drikker bringebærbladte til den store gullmedalje også

lilleMamma
20-01-2008, 23:54
riktignok gammel tråd, men henger meg på jeg også:knegg: Brukte jordnøttolje sist gang, som glidemiddel og for tøying (gubben hjalp til). revnet en god del likevel, men det kaaan jo komme av at jeg pressa som helv*** fra første pressrie og til ungen var ute, ikke noe sakte og forsiktige greier:noia:
Men i allefall,. funka toppers som glidemiddel og har vært brukt som det i ettertid også, så blir vel så vi setter i gang med smøring etterhvert:jupp:

MayaB
21-01-2008, 00:11
Fra første pressrie til storepia ble født tok det 17 minutter sist. Og jeg endte opp med ett bittelite sting og en bitteliten rift. Jeg smurte med olje da, og siden det gikk så bra, tør jeg ikke la være denne gangen.

Lucifine
21-01-2008, 01:11
Skulle gjerne hatt en "hvordan tøye og hvor" liste her :sparke: Er det babyhullet eller området rundt som en konsentrer seg om? Drar en i babyhullet eller hva gjør man egentlig?? Regner med at det er mer innviklet enn bare :smør på og masser...?

Dere som har god erfaringer med dette: del teknikken please! (enten her eller på pm)

anita791
21-01-2008, 07:45
Henger meg på LUCIFINE her jeg, og vil gjerne ha et forslag om hvor liksom?

Har hørt mellomkjøttet(det mellom babyhullet og rumpa)?:vetikke:

lilleMamma
21-01-2008, 10:03
det vi gjorde var å smøre overalt neddi der (babyhode er ganske stort nemlig...) og massere overalt, også tøye ut babyhullet, blir sånn gummistrikk etterhvert:knegg: