Vis full versjon : Flere med mannfolk som jobber seg i hjel?
Jeg må bare få det ut litt jeg...:bonk:
Husker å ha lest en gang, at småbarnsfedre er de som jobber mest.
Og det stemmer i hvertfall her, og da er han ikke pappa enda.
Han reiser på jobb til 8-9 hver dag og kommer hjem en gang etter 18 hver dag. Og da er han sååå sliten, at han orker ikke så mye. Og han har en veldig stressende jobb, så det er ikke alltid han rekker å spise på jobben heller.
Så nå lurer jeg på hvordan blir det når den lille kommer? Jeg håper så klart at han vil skjerpe seg litt da, men han sier at han må tjene penger til den lille (har fastlønn med provisjon). Og det er jo bra at han vil det, men jeg prøver å si at vi trenger tid sammen med han også, ikke bare pengene.
Men det er ikke bare min kjæres feil heller, for han driver en avdeling helt alene, der det burde ha vært minst 2 ansatte til.
Og han er litt flink til å gjøre ting her hjemme også.
Dette ble et skikkelig syte inlegg dette her, sorry.
Hvordan er det med deres kjære? Jobber de mye?
32+2/30+6 UL
Jøss Maya, han jobber jammen mye ja.....
Min sambo har arbeidstid fra kl 7-15. Han må kjøre 5 mil hver vei. Det hender jo selvfølgelig at han jobber lenger enn det, men ikke som noen vane.
Så arbeidsdagene hans er ikke så verst lange, men det blir tidlige kvelder pga at han må opp tidlig....
Jeg er veldig glad for at han har de arbeidstidene han har, da blir han ikke så veldig "utenfor" når den lille kommer heller...
Sambo til venninna mi jobber skift. Han jobber 21 dager i strekk, og så har han 18 dager fri osv... Og når han jobber så er det dagtid, kveldstid og natt. Lørdag som søndag, jul som påske.... De fikk ei tulle i april, og pga jobben så er det mye av tida han ikke får vært tilstede....
Jeg er enig med deg at det er viktig med tiden man har sammen, pengene betyr ikke alt...
Håper at det blir bedre hos dere når den lille kommer da, at han skjønner at han må bruke tida si litt annerledes, dersom det er mulig.
:stakar: fra Puncky (35+3)
-Marlene-
03-09-2002, 05:25
for jeg syns liksom det er for ille å klage på at sambo jobber for mye, jeg skulle jo vært takknemmelig jo.. men jeg blir så mye alene, og slik vil ikke jeg ha det når den lille kommer. Skal jeg liksom sitte der med all ansvar da???
Sambo jobber slik: ett døgn på og 3 døgn av, ja det høres bra ut det MEN: han klarer ikke å sitte i ro, han tar mer enn gjerne ekstra vakter 1-2 i uka, da blir det 3 døgn han er borte, så tar han på seg mange jobber hos andre som trenger hjelp osv osv osv... og så er det fotball og MYE mer... jeg ser han jo ikke. Og det kommer nå!!! TENK på hvordan det blir etter den lille kommer a? Og når jeg kommer i jobb? ja da ser jeg vel sambo i døra hver tredje uke eller no!
Og ikke nok med det så fikk vi en tlf her om dagen: de ringte fra securitas og lurte på å få snakke med sambo. Jeg spurte han hva det var, og han HADDE VISST SØKT JOBB DER!!!!! hæ HÆ? nei nå...
Syns det blir så dumt å klage, for han sier at han gjør det for oss.. men jeg blir deppa jeg, er jeg liksom så fæl å være sammens med jeg eller?
ja ja.. nok syting fra min side... fint at flere av oss har like menn slik at vi kan sitte her å syte over dem en gang i blandt ;)
Min kjære mann jobber også sinnsykt masse... men så betaler det seg jo også...
Han jobber daglig fra 8-16 på hovedjobben sin, så bærer det avsted på bi-jobben hans og så er han hjemme i 21-22 tiden på kvelden.
Dette er med unntak av mandag og torsdag som er "mine" kvelder. Da er han hjemme og koser seg med sønnen vår (som selvfølgelig savner pappaen sin MASSE).
I helgene så jobber han med et eget firma, som han driver å bygger opp alene:( .
Så, så mye tid sammen har vi ikke, men nå til helgen så skal vi til svigermor å kose oss i helgen alle tre:):klapp::)
Jeg har lært meg en ting etter å ha vært isammen med mannen min i over 6 år, og det er å sette pris på tiden vi får sammen. Og ikke klage over tiden vi ikke får sammen;)
Det tok noen år før jeg skjønte det, men etter det så ble allt så mye lettere oss imellom.
Han gjør jo så godt han kan for å få det så bra som mulig for den lillle familien vår.:happycry: :happycry: :happycry: snille rare mannen min.
Men det er jo helt klart tungt å være den som er hjemme å ordner opp bestandig også, jeg skal da så absolutt innrømme det:gal2:
Det å være mye alene med ansvaret for en liten baby for eks. er ikke alltid like lett:uff:
Men da er det jo godt å ha venner og litt familie å ty til for sosialt samvær;)
Helsestasjonene har jo også tatt det seriøst at noen ikke har så stort sosialt nettverk der de bor og derfor dannet disse barselgruppene på 4-5 mødre som bor i nærheten av hverandre.
Det synes jeg er et godt tiltak.
:stakar: :findag:
Klem far Karius
Stinemor
03-09-2002, 13:53
Mannen min jobba sinnsykt mye i sin forrige jobb. (Hadde offentligheten fått vite at han hadde 1000 !!! timer overtid på ett år så hadde det nok blitt bråk!)
Men nå har vi flytta og han har begynt i ny jobb, og der er det ikke behov for særlig overtidsjobbing. Han jobber til 15.30 mandag- torsdag, og til 13.00 på fredager, og så har han en times kjøring hjem.
Det merkes jo på lønna da, men nå har vi flytta "på landet" og bor billig, så da kan vi ta oss råd til å ha mere fri! Det synes jeg er et must nå når babyen kommer.
Men vet dere hva sjefen hans sa når han fortalte at han kom til å ta en uke eller to fri når jeg skulle føde?? (alle fedre har jo krav på 2 uker fri i forbindelse med fødsel)
- "Hvorfor det? Det gjorde ikke jeg."
Han hadde kommet tidsnok til å klippe navlestrengen ved sitt første barns fødsel, og kom ikke før etterpå da det andre barnet ble født. Og hvorfor?? Han var på jobb!! (Ikke noen spesiell jobb altså, bare en vanlig arbeidsdag!!!!!!!) Hva slags person er dette??!!
Nei, penger er ikke alt sier nå jeg. Barna blir fort store, og den tiden får man aldri igjen!
Stinemor
Samboeren min, går både på høyskolen og jobber så han er mye borte han,jeg er sykemelt og går hjemme, så når han kommer hjem og er sliten,da er jeg lei ov og være hjemme og vil finne på ting,det blir liltt kræs der da,men i helgene når han har fri da koser vi oss,
nyter fritiden nå,for når babyen kommer blir det sikkert nok
¨å gjøre.
Hilsen Rakel
UL termin 17 oktober
Tidl. bruker
03-09-2002, 16:21
Ja helt seriøst jenter.Greit nok at dem gjør det for oss og den lille....men et sted går grensen.
Ingen penger i hele verden kan måle seg med at nurkene våres får masse tid med pappan sin.
Mann min jobber mye...noen ganger drar han hjemmefra 0600 og er ikke hjemme før 18-19 tiden.Greit nok...det er penger å ta med seg og penger vi trenger.Pluss at den ringer han til alle døgnets tider.
Jeg har ikke sakt det rett ut...men indirekte gitt han et valg.Jobben eller oss.Når nurket kommer er jeg avhengig av at han stiller opp 210%.Det her er våres unge...ikke bare min.
Mener ikke at han skal slutte jobben altså...men at han må skjerpe seg.Det tok en stund før han skjønte hva jeg mente men nå har han gitt beskjed til skjefen at når nurket kommer....da er det h*n som kommer i første rekke.
:klapp: San skal det være:klapp:
Synes det virker som om flere her inne unnskylder mannfolka deres jeg....Synes ikke at noen jobb i verden eller penger kan unnskylde det faktume at barnet nesten ikke får kontakt med pappan sin.
Når nurket vokser opp og spør dere....."mamma...hvorfor er aldri pappa hjemme sammens med oss"??Hva skal dere si....Nei vennen...pappa må tjene penger til oss???Nei...slutt og lag unnskyldninger for mannfolk og slå i bordet.Dere er faktisk to om det ansvaret her.
Ikke personlig ment til noen av dere......Ikke dårlig at dem stiller opp litt ihvertfall:klapp:
:findag:
Både jeg og sambo har vært gift med jobbene våre, og alltid hatt lange dager. Han har i tillegg vært mye på reise til langt-vekkistan og vært borte i uker av gangen. heldigvis har vi begge forandret oss litt, og spesielt meg! Nå er det babyen som betyr noe og jeg merker at hodet har et annet fokus enn før! Det tror jeg er veldig sunt. Det beste er at det har faktisk skjedd hos sambo også!! Han er veldig innstilt på å jobbe mindre og reising til utlandet vil han unngå nå fra en tid før fødselen til dess vi har fått rutiner med beby (førstemann) og sett ting an hjemme, hvor mye hjelp jeg trenger osv. En fordel for oss er at han tjener like mye om han jobber døgnet rundt eller normale arbeidsdager. All overtid er innbakt i den faste månedslønna hans. Da slipper vi iallefall tenke på pengene! Men at jeg går ned til 80% kommer vel til å merkes litt da siden vi er nyetablerte.....
Ingen av oss vet hvordan det blir med den nye bebien. Sover h'n mye/lite, kolikk eller ikke, osv osv osv vil bety noe for hvor mye hjelp vi trenger hjemme. MEN uansett, tenk så viktig det er for bondingen mellom beby og pappa at det er mye sammen, og det fra første stund! Ta en prat om dette hvis dere føler at typen har andre prioriteringer!
Lykke til alle mann!
Snoopy
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.