PDA

Vis full versjon : Flere som blir mamma for første gang og ikke helt ung lenger

Inga1970
21-10-2007, 12:15
Hei

På Moden SnartMamma skjer det omtrent ingenting, men jeg prøver å sparke i gang en tråd her nå da.

Jeg går rundt og er bare kjempeglad for tida. Det som har skjedd oss er bare et under. Etter nesten 4 år med prøving og 4 IVF/ICSI forsøk gikk det vår vei. Og nå er blir jeg bare så glad av å kjenne veslejenta som turner rundt i magen min. Det er liksom uvirkelig for meg fremdeles at hun virkelig skal komme.

Jeg er nå så heldig at jeg er i god form også. Blir fortere trøtt da, men jeg har ikke vondt. Og enda bedre; jeg har det hormonelt bedre enn på lenge. Jeg tror på det som noen sier; "kvinnekroppen har veldig godt av å bli gravid". Det kjennes i alle fall slik ut for meg.

Jeg har en mistanke om at jeg før jeg ble gravid var i et slags forstadium
til overgangsalderen med uregelmessig og stadig kortere sykluser. Nå har liksom hormonene kommet i "godlage" igjen kjennes det som, noe som også gjør psyken bedre.

Jeg tror nok det er flere her som er i samme båt som meg - hvordan har dere det?

Dena70
21-10-2007, 19:05
Hei Inga1970,

så koselig å se deg her også da! Vi er nok like gamle du og jeg? Jeg er 1970 modell, og endelig gravid med første barn :jippi: !
Vi har prøvd siden 2004 og lykkes med 1. ICSI forsøk på Riksen i mars 07. Vi har termin 4. desember 07 med vår lille gutt, som akkurat nå for øyeblikket ligger og hikker inne i magen:rødme: , hi hi..... Vi er så takknemlige for å få dette barnet, og gleder oss vilt til han kommer.
Jeg er sykmeldt 100 nå pga bekkenløsning, og det gir meg selvfølgelig noen plager, men absolutt verdt alt sammen når jeg kjenner sparkene og bevegelsene til vår kjære baby! Ellers har jeg hatt litt magesmerter til og fra, med en overstilmulering av hormoner de første 15 ukene av svangerskapet. Dette ga jo sine plager, men hva gjør man ikke for å være så heldig å bli mor?:jippi:
Ellers er jeg veldig fin form og gleder meg også til fødselen, og tror det blir en kjempeopplevelse.

Jeg er veldig glad for at jeg er en "moden" mamma, men føler meg ikke gammel i det hele tatt!

Dette var litt om meg, vi kan jo se om flere kommer inn her etterhvert, det hadde vært koselig det. Jeg er ellers aktiv i desemberklubben og under IVF mammaer.

underlig
21-10-2007, 19:09
Jeg er ikke førstegangsfødende men jeg er 70 modell :vink:

Surreburre
23-10-2007, 15:22
Jeg er heller ikke førstegangsfødende, men melder meg likevel inn her. Var jo 37 når jeg fikk førstemann og nærmere førti ved nestemann dersom alt går bra.

Føler at det å være moden mamma har sine fordeler og sine bakdeler. Men ville ikke for alt i verden unnvært det å være mamma ( har jo også kjempet for å komme dit etter flere år som prøver)

Surreburre

Inga1970
24-10-2007, 19:40
Vi er bare fantastisk heldige! Jeg er i alle fall kjempeglad for graviditeten og barnet som kommer.

Det er bare så koselig å kjenne små spark fra den lille turnjenta jeg har i magen.

Underlig og Dena; vi er nok like gamle ja. Det er godt å se at det er flere av oss. Surreburre du er kanskje et lite hakk eldre, men nå er det nummer to som kommer - ikke sant?

Jeg gleder meg til resten av svangerskapet, og til fødselen og til vesla kommer selvfølgelig. Blir veldig rart da når dette nye mennesket er her..
Klarer ikke å forestille meg det jeg. :rabla:

underlig
25-10-2007, 00:29
Moden mamma er så uffent begrep... hva er moden? er man moden? når er man moden? er det bare alder som definerer moden? hvilken alder? Hva med meg som er 37 og tidvis skikkelig umoden :humre:? Hadde vært greiere å forholde seg til Mamma over 35 eller lignende navn...

Vimsen69
25-10-2007, 00:36
70 modell her også ;) Hatt 2 SA og 1 MA, men jeg satser på å stå løpet ut denne gangen :kryss:

Gøy å se at det er flere av oss som lykkes selv en stund etter at vi forlot 20 årene :humre:

Inga1970
26-10-2007, 18:16
Vimsen69: Håper virkelig det går fint denne gangen. Nå har du kommet langt da, godt over de først 12 kritiske ukene i alle fall. Ønsker deg lykke til videre. :-)

Underlig: Ja begrepet "Moden mamma" gir ikke bare gode assosiasjoner. Men det er muligens det begrepet vi har som passer bestg likevel? :vetikke: Vi er i alle fall ikke unge.. Jeg er liksom en annen person nå enn da jeg var 25. Men jeg tror jeg kan bli en veldig god mor nå selv om jeg ikke kan klassifiseres som ung.

Vimsen69
26-10-2007, 21:14
Vimsen69: Håper virkelig det går fint denne gangen. Nå har du kommet langt da, godt over de først 12 kritiske ukene i alle fall. Ønsker deg lykke til videre. :-)

Takk :blomst: Etter 3 UL og fine resultater på duotest så stiger absolutt optimismen fra uke til uke,begynner å tro på at dette skal gå bra denne gangen :jupp:

Moden mamma kan jo oversettes til: Vi som forlot 20 årene for en stund siden ;) :humre:

Tidl. bruker
26-10-2007, 21:25
Betyr det at jeg også hører til her inne da? :ups: Jeg er 32 år og førstegangs.

underlig
26-10-2007, 23:55
Moden mamma kan jo oversettes til: Vi som forlot 20 årene for en stund siden ;) :humre:

Eventuelt vi som er nermere 30 årene enn 20 årene...:humre:

underlig
27-10-2007, 00:00
Jeg er liksom en annen person nå enn da jeg var 25. Men jeg tror jeg kan bli en veldig god mor nå selv om jeg ikke kan klassifiseres som ung.

Personligheten stabiliseres først i slutten av 20 årene men den man er da er det stor sannsynlighet for at man fortsatt vil være... Det handler både om psykologisk, sosial og nevrologisk utvikling - for å si noe om det sistnevnte er de frontale delene av hjernen vår (blant annet svært viktig for impulskontroll og planlegging) først ferdigutviklet rundt 27 - 28 års alder...

Selv satser jeg ikke på å bli god mor men god nok... 18 år med erfaring tilsier at det er å sikte høyt nok :humre: - jeg tror det har lite med alder og mye med fokus å gjøre. Men noen fordeler har man som ung (litt mer avslappet) og noen fordeler har man som litt eldre (litt mer stabil)...

cholita
20-11-2007, 18:28
Abonnerer her og jeg, i tilfelle det skulle bli litt livligere her på moden-avdelingen. :knegg:

Selv satser jeg ikke på å bli god mor men god nok... 18 år med erfaring tilsier at det er å sikte høyt nok :humre: