Vis full versjon : Solarium / Spray Tan
Føler meg bleik og trøtt, og kunne gjerne tenkt meg å freshe meg opp litt.. Hater egentlig solarium, men trenger sårt litt sol! Noen som har en mening om det er ok eller ikke å ta sol når en er gravid ? Hvor farlig er det i forhold til å sole seg ute , tenker da på stråling mot fosteret.. Hjelper det å ha en hånduk over magen?
Ja det har jeg lurt på også..
Tror selv at det ikke er bra, men vet ikke.
Hadde vært deilig med litt solarium.
Har fått sinnsykt mye kviser etter jeg sluttet på
p-piller. Solarium hjelper veldig mot kviser..
bompibjørn
24-10-2007, 13:24
dette har jeg også lurt på, har hørt at det ikke er skadelig.men vil gjærne få det bekreftet av flere.
Haugtausa
24-10-2007, 14:09
Jordmoren min sa hun bruker å fraråde bruk av solarium under graviditet, men om jeg la noe over magen slik at den ble bekyttet var det greit med noen få ganger..
bompibjørn
24-10-2007, 14:12
hørte at ungen blir veldig aktiv pga av sterkt lys, så det er derfor mange velger å legge over en håndduk.men dette er vel mest på slutten..hmmm
Man kan ha lett for å få mørke pigmentflekker i huden når man er gravid og utsettes for sol/solarium. Mange blir rådet til å være forsiktig med sol/solarium av den grunn også.
LillePip
24-10-2007, 18:32
Mange blir og rådet fra å ta solarium under graviditet pga overoppheting.
Jeg har ikke hørt at strålingen skader fosteret, men at man bør korte ned tiden og være kjempenøye med å drikke masse vann før og etter!! Det med håndkle over magen var helt nytt for meg. Jeg mener og å ha hørt et sted at max 10 min.. Dessuten går det jo an å skru viften på fult og å ikke ta på all ekstra solen.
også er det jo dette med å ligge på ryggen.... Du er vel i overgangen til at det snart blir ganske ubehagelig pga vena cava...
(for det har jeg begynt å merke nå...)
LillePip
24-10-2007, 19:53
vena cava
What is this???? Vena cava... Aldri hørt om :klø meg i hodet og undre over dette nye uttrykket jeg har hørt:
man bør dekke til magen med et handkle eller noe etterhvert pga det sterke lyset..
ikke ta mye og lenge så er det nok ikke noe mer farlig enn ellers;)
hvertfall det vi sa til kundene når mamma drev solstudio..
men noen ganger og kanskje bare ti min om gangen så tror jeg det går bra:)
jeg har tenkt på det selv før jul..
Jeg prøvde meg på litt solarium i går, men måtte gi opp etter 2min :knegg: Klarte ikke ligge på ryggen, skikkelig ubehagelig, fikk nesten litt klaus :stønn: Vena Cava ja, trodde ikke jeg skulle merke det så tidlig, men jammen gjør jeg det!
Kanskje Spray Tan er et alternativ ? Noen som vet om DET er ok når en er gravid da ?
What is this???? Vena cava... Aldri hørt om :klø meg i hodet og undre over dette nye uttrykket jeg har hørt:
det er en stor hovedpulsåre som livmoren kan trykke mot hvis en ligger på ryggen på slutten av svangerskaper pga. vekten på livmoren.
Presset på hovedpulsåren i buken kan bli stort når du ligger. Det kan redusere blodgjennomstrømningen til livmoren, og blodstrømmen fra beina og tilbake til hjertet kan også hemmes. Dersom dette skjer, merker du som regel ubehag som svimmelhet og kvalme (vena-cava syndromet).
og ang. bruk av solarium så sa jordmor at det var helt greit bare jeg ikke tok for lenge av gangen og hadde på vifta slik at jeg ikke ble overopphetet.
Jeg tar solarium :glis: ...godt med litt farge på kroppen .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.