Vis full versjon : Kan man bruke nesespray?
Hei jenter!
Nå har høstforkjølelsen inntatt meg ...og jeg er potte tett, og det hjelper ikke akkurat på hodepinen min! Det jeg lurer på er om man kan bruke nesespray...ottrivin eller Rhinox? Hadde vært greit før man skulle legge seg til å sove i alle fall!
Håper dette går fort over:(
Klemmer fra Sussi og :baby: 21+0
alexandra
03-09-2002, 02:37
Hei
Jeg jobber på et apotek og der selger vi nese spray til gravide.
Det er ingen fare ved å bruke nesespray, en ting forresten du må huske på å ikke bruke mer enn 10 dager sammenhengende.
Håper dette er bra nok svar.
Hilsen Apotekteknikker.
Alexandra 23+2
;)
melankolibri
03-09-2002, 09:44
Hei!
Jeg ble anbefalt å bruke saltvanns oppløsning istedenfor nesespray. Fordi det er ike noe kjemikalier i den. Ikke riktig like effektiv, men det funker :D
... fikk jeg beskjed av legen om å BEGRENSE bruken av nesespray. Altså ikke helt forbudt, men ikke helt bra heller. Personlig har jeg aldri vært glad i nesespray, får så vondt i nesa av det at jeg heller går tett.
Jeg fikk beskjed om å bruke nesespray for barn, men ikke mer enn 10 dager.
Jeg selv har vært plaget nesten hele svangerskapet, og har nettopp vært forkjølet (virus). Kjempekjedelig!
Klem fra Klomp fra desemberklubben:klem:
Hvis nesesprayen hjelper på tilstanden din, synes jeg du skal bruke det. Har ei venninne som ikke fikk sove om natta uten nesespray. Legen hennes sa at det var viktigere at hun fikk sove enn at hun holdt seg unna nesesprayen.
Viktig å passe doseringen likevel, og så er det jo greit å informere legen om at man sprayer nesa. Leger har sånt i bakhodet dersom det skulle være behov for å huske det seinere.
God bedring!
Tidl. bruker
04-09-2002, 18:07
Hei!
Jeg brukte rhinox nesespray i begynnelsen av graviditeten, da jeg hadde skikkelig pollenallergi. Leste på pakken at gravide og ammende godt kunne bruke det. Da jeg var på første kontroll sa legen at jeg helst ikke burde bruke rhinox. (han sa ikke grunnen...) Så fra da av begynte jeg å bruke saltvannspray...
Enig i at det ikke hjelper fullt så bra, men så slipper man jo at det er noen kjemikalier i det! Men, senere ved en anledning når jeg skulle kjøpe øyedråper på apoteket spurte jeg i tilleg hvilke nesesprayer jeg ikke kunne bruke, og da svarte hun at ingen av de reseptfrie var skadelige for gravide.... Heller ikke Rhinox, og det står jo inni at det kan brukes, så ikke vet jeg hvorfor legen min ikke ville at jeg skulle ta det...
Rådet mitt er,- bruk saltvannsspray først og hvis det ikke nytter kan du bruke rhinox, eller annen type. Les på pakken og inni for sikkerhets skyld!
Klem Sara
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.