Vis full versjon : kynnere
hvordan kjennes de ut egentlig? Er de konstante eller kommer de takvis?
Har hatt vondt i magen i ca en halv times tid nå... begynner å gi seg da.
ingen som kan fortelle hvordan kynnere kjennes ut.........?
Kynnere kan sikkert oppleves forskjellig fra person til person, men de kommer takvis og varer normalt ikke mer enn et minutt eller noe.
Vanligvis starter de øverst i magen ved at magen blir hard og stram (musklene trekker seg sammen) og fortsetter nedover før de slipper taket og magen blir mykere igjen.
Har ikke hørt om kynnere som varer en halvtime, så dette må nok være noe annet..? Håper uansett det gir seg snart!
Tusen takk for svar! :)
Det var nok noe helt annet da...
Alt man skal lure på som førstegangs gravid :rødme:
Nunne mor
30-10-2007, 17:20
jeg får ofte kynnere.. Magen blir helt hard, og di varer alt fra 10sek-25sek. Er jeg ute å går når det kommer kan det bli litt tungt å puste akkurat i det dem setter i, men finnes ikke vondt.
Var ubehagelig i starten, men man venner seg til det.
Det er forresten livmoren som trener seg opp til fødsel. Og det er helt normalt.
Tror ikke kynnere skal være vonde, iallfall ikke veldig vonde. Jeg hadde lite kynnere sist men denne gangen har jeg hatt dem i flere uker allerede, enda så "lite" jeg er på vei. Hos meg kommer de helst om morgenen, hver morgen, og da kjenner jeg plutselig at livmoren blir veldig stram. Legger jeg hånda på magen da, kjenner jeg at magen er hard som stein. Det varer i rundt 10 sekunder.
Askepott.
30-10-2007, 22:43
Her ble magen alltid hard når jeg fikk kynnerer. Hadde ganske mye kynnere de siste mnd'ene, de var til tider ubehagelige, men ikke direkte vonde. Er de vonde mener jeg at det er noe med at en bør kontakte lege....Om jeg ikke husket helt feil...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.