PDA

Vis full versjon : Neseblod?

Emmeline
04-03-2003, 11:52
Jeg er av de menneskene som aldri blør neseblod, men nå har jeg blødd tre ganger, og da har det vært så ille at jeg har måttet ligge med hode bakover. Jeg har ikke lite jern i blodet, det har jeg sjekket. Hjelp, hva kan dette komme av? Noen som har opplevd lignende?

Tidligere Bruker
04-03-2003, 11:54
Slimhinnene blir tørrere under graviditeten, og det er flere som sliter med neseblod når de er gravide.

Høres ikke noe kjekt ut. :(

:mervink:

Bluelady
04-03-2003, 12:08
Som Bente skriver så er det helt normalt når man er gravid. Er redd det er svært lite du kan gjøre med det. Alle slimhinnene våre blir tørre og mer irritable når vi er gravide og vi blør lettere både i nesen og tannkjøttet og i andre slimhinner.
Har heller ikke blødd neseblod veldig ofte i livet, men som gravid har jeg vært konstant småtett i nesen og det har kommet blod nesten hver gang jeg har pusset nesen.

tiger
04-03-2003, 12:11
... Jeg blør også mer neseblod nå enn før....
Som Bente skriver; slimhinnene blir sprøere og tåler mindre.

Første gangen jeg "oppdaget" dette, var etter en spinningtime...
Skulle bare snyte meg litt,
og så "sto" blodspruten ut av begge neseborene.
Innmari stilig...! :uff:
Så ut som jeg hadde fått bank... hehe!

Etter at jeg ble gravid er jeg liksom alltid litt "blodig" i nesa... :o
(...koselig med detaljer, ikke sant.... :p - urk!)

Hilsen tiger

Tingeling
04-03-2003, 12:16
Slenger meg med på de andres forklaring.

Jeg har også alltid litt blod i nesa, og det skal ikke så mye til før det fosser ut.

16+0

Emmeline
04-03-2003, 12:52
Tusen takk for fine svar jenter! Ja, når dere sier det så er jeg små tett i nesa hele tiden. Dette er nok prisen for å gå gravid, men det er det absolutt verdt. Klem