Vis full versjon : Akupunktur under fødsel
I Adressa i dag står det to interessanete artikler om akupunktur under fødsel. Tenkte disse kunne være interessante for flere.
Mer enn nålestikk (http://www.adressa.no/midtnorge/article.jhtml?articleID=412989)
Hver sjette føder med nåler (http://www.adressa.no/dinside/helse/article.jhtml?articleID=412988)
Thank's!
Har tenkt endel på dette med akupunktur under fødselen selv...
tiger
Må bare fortelle dere at akupunktur kan brukes mot bekkenløsning og svangerskapskvalme også! :D
Jeg går en gang i uken til jordmor som setter nåler i ørene mine for kvalme og bekkenløsning.. Har gått til behandling for kvalme i 3 mnd nå, og det fungerer kjempefint! Har bare hatt en behandling mot bekkenløsning, men følte det hjalp litt.
Jeg gikk også til akupunktur for å bli gravid, samtidig som jeg gikk på hormonkur, og nå har jeg :baby: i magen! :D
Håper de av dere som plages med kvalme, bekkenløsning eller begge deler vil prøve alternativt hvis ikke annet hjelper! :D
Sanida og :baby: :hjerter: 14+5
OOOPS 4!
05-03-2003, 17:14
fikk akupunktur med tredjemann og skal ikke ha det flere ganger....syntes ikke det hjalp på smerten , men jeg ble helt sløvet og det likte jeg ikke.....er sikkert forskjellig fra person til person , men på meg funket det ikke :uff:
80martine
05-03-2003, 18:37
Jeg fikk akupunktur for smerter i ryggen, men sybes ikke set hjalp noe særlig, men det kanskje hadde vært mye vondere uten?!
hjalp ihverfall litt på syken tror jeg...
Det hjalp !!
Jeg fikk først to nåler mot ryggsmerter, de gjorde at jeg greide å gå oppe leeeenge. Det tok ca. 15 min før de virka. Hadde de der under hele fødselen.
Blei stressa og utslitt etter mange timer i fødsel. Fikk da to nåler i hada som virka umiddelbart. Jeg nesten sovna mellom riene:klapp:
Vet at det ikke virker like godt på alle, men det er jammen verdt forsøket:D
cormatic
06-03-2003, 17:40
Vet at jeg kan få tilbud om det, men vet ikke helt om det hjelper da... Men man skal vel ikke la noe være uprøvd....
Akupunktur hjelper de fleste faktisk, men desverre er mange negative til det, og tror ikke det virker før de engang har prøvd det. Og tror en det ikke virker, så vil det ikke virke like godt, som for de som er positive til slik behandling. Graden av hvor godt det virker kommer også ann på personen. :)
Jeg vil ikke anbefale akupunktur eller alternativ behandling for dere som ikke tror på det. Men de som tror må absolutt prøve det!:D
Sanida og :baby: :hjerter: 15+0
Jeg hadde ikke troa på akupunktur,men under fødselen så tenkte jeg at en kan vel like gjærne prøve det også og det hjalp.
Fikk først et stikk på hver hand og en oppi hodet som gjorde at jeg slappet bedre av.
Etter hvert fikk jeg seks nåler nede i korsryggen...og vet dere hva..det tok vekk hele rygg vondten.Det var deilig det. ;)
Klemz
De stakk meg også - overalt! Men jeg kan ikke si at jeg merket noen særlig smertelindring... Samtidig er det vanskelig å si hvordan det hadde vært UTEN nålene også.
Og om det lindret ørlite granne - det var likevel så innmari vondt at det monnet drog lite, liksom... :uff:
Jeg gleder meg til i morgen ! Da skal jeg på kontroll hos jordmor som akkurat har tatt examen i akupunktur. Så hun skal sette nåler på meg i morgen. har aldri prøvd dette før.
Skal også prøve dette under fødsel. På tbg sykehus er det 7-8 stk jordmødre som kan sette nåler!
Jeg gleder meg til å prøve, og håper på å slippe epidural og slikt.
Dette har jeg troen på!
inger8mai
10-04-2003, 00:23
:) Jeg ville gjerne prøve akkupunktur sist, men akkurat den dagen var det ingen som var på vakt som kunne det. Håper på bedre lykke denne gangen.
Angelique
11-04-2003, 11:38
Jeg har STORE planer om å bruke akupunktur under fødselen for å ta vekk smerter i ryggen som jeg av erfaring vet at jeg blir plaget med!!
Tar akupunktur nå for de samme plagene og det hjelper på meg!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.