Vis full versjon : Skrifttype, farge og andre fiffigheter...
Altså - hvordan kan jeg få både farge, annen størrelse, annen skrifttype + smileys inn i et og samme innlegg?? Nå får jeg jo bare til en ting av gangen og det er jo så kjedelig :) Et banalt spørsmål, men viktig nok for meg... ;)
Det er bare å bruke kodene oppå hverandre det:)
Feks:
Hei Snuppa!!
Skriver du slik (jeg bruker feil parentes)
(size=4)(font=andy)(I)(B) Hei Snuppa!!(/B)(/I)(/font)(/size)
Skjønte du det?
Ehh... Menne...da må jeg altså skrive inn alle de kodene selv, er det sånn? Jeg har liksom bare trykket på f.eks. font og så fått opp den ruta øverst... Og da kan man jo ikke forandre farge osv. der...
Som du skjønner er jeg komplett idiot på data (mannen ville vært flau over hvor teite spørsmål jeg kommer med her ;) ) - jeg må ha ting inn med teskje :blush:
Hilsen
Glemte å si - takk for at du gadd å svare :)
Steinbukk
05-09-2002, 18:27
Hei
sett på avansert modus (ute i venstre kant når du skriver meldinger)
Trykk på de tingene du vil skal skje med teksten... skriv det du ønsker og "lukk taggen" en om gangen, den siste automatisk først, eller "lukk alle tagger"
Etterhvert vil du kanskje lære deg alle kodene utenatt, men det er greit i starten.
Klem fra Steinbukk som forsket på dette for bare litt siden og derfor ikke garanterer 100% men funket for meg...
Steinbukk, nå lærte du meg noe nytt!
Til nå har jeg skrevet alle kodene, mens med din metode kan man jo bare klikke på ikonene!
Flott!!
Husk også at det finnes flere skrifttyper enn de alternativene du har under font. Jeg tror de fleste typene i word kan brukes:)
Tester!!
Takk for hjelpen begge to :) Dette ser lovende ut...
Slenger meg på og prøver
Dette var gøy!
JIPPI
jeg tester også
virker dette mon tro?
Sunniva :D
klarte det jo!!! Hurra!
fikk jeg det til nå, da?
Jaaaaa
Tidl. bruker
14-10-2002, 22:58
Jeg må jo også teste dette. Kjempe gøy hvis det virker
Så morsomt. Nå har jeg lært noe nytt.
Men hvis jeg vil bruke noe annet enn de som er her da???
Steinbukk
15-10-2002, 00:35
Hei
Det jeg har gjort når jeg skal bruke andre skrift typer er at jeg først velger en av de i lista for liksom å slippe å skrive kodene selv...
så åpner jeg et word dokument...velger format og skrift...da får jeg se alle skrifttypene med navn og eksempel.
Etter på går jeg inn og merker den skrifttypen jeg vil endre og skriver over med navnet på den jeg fant på word.
Eller jeg bruker en skrifftype jeg kan navnet på som f.eks. Comic sans ms
Bruker sjelden andre skrifttyper...bare i signaturen min...og den trengte jeg bare lage en gang.
Noen som har enklere måter?
[SIZE=3][FONT=courier new][COLOR=orangered]
Dette er en test!
Jippi, jeg fikk det til!!!
gunnhelk
06-12-2002, 02:20
[B][I][SIZE=3][COLOR=red]TESTER!!!!!!!!!!!
gunnhelk
06-12-2002, 02:24
Skjønte ikke dette jeg..:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Steinbukk
06-12-2002, 02:30
Du må trykke på lukk taggen eller lukk alle tagger når du er ferdig... tror du skjønner når du trykker og ser det.
f.eks. der {=[ ........... {B} tekst {/B}
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.