PDA

Vis full versjon : Rastløs i bena, gode råd trengs!

Tidl. bruker
06-11-2007, 22:59
To netter på rad har jeg våknet av at jeg er urolig i bena. Tror jeg blir sprø av det. :gaah: Hvis det skjer på dagtid, så er det jo ikke så store krisen. Da er det lettere å avlede med noe/gå en tur. Men midt i natten, vil jeg helst bare sove, og ikke noe annet. Ikke like enkelt å finne noe å avlede på da. Dermed blir resultatet at en ligger å kjenner etter uroen, og da blir det ikke akkurat bedre..

Jeg ender opp med å stå opp og "riste løs" bena (sitter rett over knærne) en stund. Det hjelper litt. Men å sovne i 4-5 tiden, er ikke min favoritt. Jeg blir også så utrolig våken, og har mer lyst til å finne frem scrappe-sakene enn å sove. Men vet jo at det er søvn jeg trenger og ikke noe annet.

Noen som har gode råd, pleeese!

Bluebell
06-11-2007, 23:08
jeg har hatt dette i mange år, faktisk så ble det bedre nå når jeg er gravid enn ellers.. men det jeg gjør med mine urolige bein er og ta en varm dusj før jeg legger meg eller hvis jeg får det på natten. Ellers kan det hjelpe og få en fotmassasje( kansje ikke noe populært om man vekker :bryn: mitt på natten av den grunn:humre:) Jeg har også prøvd og legge en krakk under fotene, så dem blir liggene høyt.. ellers kan man legge beina feks mot sengekanten om man har det og "sparke" fra der.. slik at man strekker foten litt bakover.. det hjelper iallefall på det aller verste der og da.

harmony
06-11-2007, 23:28
Har hørt at støttestrømper kan hjelpe.

*Magica*
07-11-2007, 10:32
Magnesium hjelper noen i hvert fall. :) Kjøpes på helsekost, og kanskje apotek?

Føniks
07-11-2007, 10:35
Jeg har brukt jern og folsyre. Det hjalp meg.

http://www.helsenytt.no/artikler/rastloese_bein.htm

Tidl. bruker
07-11-2007, 18:33
Masse gode råd. Skal få testet de ut. Gikk bedre i natt heldigvis.