PDA

Vis full versjon : blødninger i svangerskapet!

trollemor
08-11-2007, 11:04
Jeg er i ca uke 16/17 gravid med nr. 2, og har hatt blødninger mange ganger allerede, småblødninger og større blødninger. varer max i 3 dager. har vært å tatt UL hver gang, og de finner ingenting, verken inni eller utenpå. Og morkaken ligger heller ikke i veien. tatt UL hos legen, Majorstuaklinikken og på KK.. men ingen svar! noen som har hatt samme problem? eventuellt hva som var gale? Jeg hadde ingen slike problemer med nr. 1!!

harmony
08-11-2007, 11:52
Om de ikke finner noe på UL, kommer nok ikke blødningene fra livmoren og foster/morkake. Og det er jo flott!

Min beste gjetning må da være at har svært lettblødelige slimhinner, noe som ikke er uvanlig i svangerskapet. Kanskjer har du en liten polypp på livmorhalsen som gir blødninger? Eller det som kalles erythroplaki, at livmorslimhinnen vokser ut på livmorhalsen og blør ved kontakt f.eks etter samleie, eller etter anstrengelser el.l. Dette er også vanlig i svangerskapet (og ellers), og er ufarlig for både deg og fosteret men gir opphav til mye bekymring. Har legene dine nevnt noe som dette?

trollemor
08-11-2007, 13:13
jeg har fått alle disse svarene.. jeg lurer på om det er noen andre som har hatt det problemet???

Surreburre
13-11-2007, 15:40
Hei Trollemor!

Har de samme problemene som deg. Forrige svangerskap gikk helt problemfritt, mens denne gang ( er 11 uker på vei) har jeg blødd minst 5 ganger, sist i natt hvor jeg plutselig uten videre begynte å fossblø for så å slutte helt etter en time. Prøver å berolige meg med at hvis jeg hadde en sa ville det kommet noe annet enn rent blod.

Blødningene har vart alt fra en time til en uke, men på alle ul ser alt bare fint og flott ut.

Hadde keisersnitt forrige gang og lurer på om det kan ha noen betydning.

Skal på ul imorgen og i den forbindelse lurte jeg på om legen visste hva det kunne skyldes. Hun sa at hun skulle se om hun fant årsaken, men vanligvis kunne man ikke gi noen forklaring da det kunne skyldes så mye som ikke kunne oppdages på en ul. Har jo sett at det er nevnt noe om det ovenfor.

Selv er jeg litt skeptisk pga den voldsomme mengden, følte at fostervannet gikk ( samme opplevelsen bare at det var blod denne gangen)...

hvis du finner ut av det er jeg takknemlig for å høre om det.

trollemor
13-11-2007, 21:21
jeg har tatt UL 3 forskjellige plasser, 2 ganger innvendig, og får alltid det samme svaret med hva det kan være.. blodkar, polypper, bla bla bla ...!! men heldigvis er jo alt bra, men jeg føler faktisk at de hadde tatt det litt mere alvorlig viss jeg ikke hadde vært gravid! men ja... vi må oppdatere hverandre viss det skjer noe mere, eller vi finner ut av ting! men det er alltid litt tryggere å vite at det andre med samme problemet der ute! tusen takk for svar ;)

Min@
13-11-2007, 22:26
Jepp, jeg har hatt slike blødninger i uke 16...og da var det en blødning i mellom fostersekk og livmor...dette blodet har de sett på UL, men de kunne ikke se hvorfor det blødde og akkurat hvor det kom i fra..regner med det ordner seg til deg også etter hvert:klemme:

trollemor
13-11-2007, 22:44
Jepp, jeg har hatt slike blødninger i uke 16...og da var det en blødning i mellom fostersekk og livmor...dette blodet har de sett på UL, men de kunne ikke se hvorfor det blødde og akkurat hvor det kom i fra..regner med det ordner seg til deg også etter hvert:klemme:

jeg har hatt blødninger fra dag en, er ikke slik som plutselig kom en dag! og de har ikke sett noe som helst på UL, noen av gangene, så tror kanskje dette er noe annet! men takk som deler