Vis full versjon : Kynnere - hvordan føles det?
Jeg har bare to uker igjen til termin, og jeg kjenner absolutt ingenting! Det virker som nesten alle har kynnere i større eller mindre grad. Men hvordan kjenner jeg at det er det? Er det noe jeg kjenner hele tiden, eller kommer det med jevne mellomrom?
Og hvor kjenner jeg det? Er det i ryggen eller underlivet? Og hvordan vet jeg forskjellen på kynnere og rier?
Det ble mange spørsmål - men jeg venter så på et lite tegn... :)
Klem, Alicia
Tidligere Bruker
04-03-2003, 22:28
Når man får en kynner så blir magen helt stram.
Livmoren trekker seg sammen.
Dette merkes nok litt forskjellig hos de fleste av oss, men jeg meker at livmoren blir helt hard, og det varer i noen sekunder før den slapper av igjen.
Kynnere varer ikke så lenge som rier, og kynnere skal heller ikke være direkte smertefulle, men noen opplever dem som ubehagelige.
Alle har kynnere, men det er ikke alle som vet hvordan det føles, og det er sikkert noen som ikke kjenner dem.
Kynnerene er med på å trene opp livmoren til fødsel.
:mervink:
mammamia
04-03-2003, 22:51
Noen kynnerer kjennes bare ved at magen blir hard. Andre kjennes i tillegg ømme eller vonde. Jeg har litt bekkenløsning, og kjenner det godt i hoftene under noen kynnere. Livmora kjennes ut som ved menssmerter over hele magen. Du kan jo prøve å "fremkalle" en v/ feks. å trene bekkemuskulaturen til du kjenner det begynner å stramme. Jeg får i allefall kynnere av det. Ellers kan rask gange virke. Et annet råd er forsiktig stimulering av brystvortene. Men det anbefales av leger IKKE til hjemmebruk, fordi det kan føre til veldig streke sammentrekninger som stresser baby veldig. Men ser at noen gjør det allikevel. Lykke til!
Hvis du har kort tid igjen til termin kan det godt hende du får kynnere av å massere magen litt. Da kjenner du, som de andre beskriver, at livmoren strammer seg som en knute, og holder seg hard i noen sekunder, før den slapper av og magen igjen blir "myk". Og orgasmer fører ofte til kynnere ;)
Jeg fikk kynnere veldig tidlig, fra ca uke 18, men på slutten kom de oftere og oftere, og kunne lettere fremprovoseres som jeg beskrev. I begynnelsen var ikke kynnerne vonde, men på slutten syns jeg det var ubehagelig og ekkelt.
Mine kunne aldri forveksles med rier, DET er noe helt annet ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.