Vis full versjon : Til dere med bekkenløsning!
Jeg har et spørsmål til dere som får behandling hos fysioterapeut.
Jeg har lest et sted at hvis man har bekkenløsning er behandlingen gratis :???: Stemmer dette?
Jeg snakket med legen min i dag om dette og han hadde ikke hørt noe om det. Det er mulig jeg har lest en gammel artikkel om bekkenløsning og at behandling var gratis før...
Ja.
Det skal være gratis, men du må ha hennvisning fra legen din....
det er merkelig at legen din ikke vet om dette? Er legen ny i gamet?
Si at du trenger hennvisning og så bestiller du time til fysio :)
Jepp, helt gratis, også en periode etter fødsel. Få deg henvisning fra lege fortest mulig, det er bra å komme igang!!!
Lykke til
Camill 31+5
Må stå bekkenløsning med gangvansker på rekvisisjonen. Ellers er det ikke gratis.
Cazandra
05-03-2003, 05:30
Sant som Tyren sier her!
Må ha "gangvansker" hvis det skal være gratis!
Hvis ikke så får man igjen litt hvis man har rekvisisjon fra legen via trygdekontroret!
Her laga jeg og Fysioen en avtale! Han skrev på "gangvansker", men jeg hadde ikke DA noe særlig vondt! Men NÅ er det for jææææ..... så han visste at jeg kom til å bli verre, dessverre kan man si!
Jeg håper at jeg ikke trenger noe særlig behandling etter fødselen :)
T-19
Tidligere Bruker
05-03-2003, 10:49
Det med gangvansker er viktig å få meg seg ja. ;)
Legen gjorde den tabben i forrige svangerskap, og jeg måtte betale, helt til han skrev ny rekvisisjon.
Får dekket 3 mnd etter fødselen også.
:mervink:
Tidl. bruker
05-03-2003, 11:05
Hvis du får rekvisisjon med teksten "Bekkenløsning med gangvansker", har du rett til fri behandling i svangerskapet og inntil 6 måneder fra behandlingen ble påbegynt etter fødsel.
Som de andre sier her så må du få en rekvisisjon hvor problemet må være bekkenløsning med gangvansker. Da får du det gratis frem til 6 mnd etter fødselen!
Hvis du får virkelig problemer så skaff krykker til avlastning!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.