PDA

Vis full versjon : miste hår?

Lucifine
10-11-2007, 15:03
Hvorfor mister jeg så masse hår? Er det vanlig?? Har jo alltid hørt at gravide får så fint hår for de mister ikke så mye mens de går gravid.. Her detter det ut fortere enn noengang! Er skikkelig plagsomt med masse lange hår ALLE VEIER.. Kjenner de når jeg ligger i sengen, ser dem på teppet, tetter sluken i dusjen.. Flere som har det slik?? Mangeler jeg noe (vitaminer e.l)?

kadi
10-11-2007, 18:46
Jeg har også hadd det slik. Mista masse hår som tetta dusjen bare ved en dusj...:shock: Men synes det har bedret seg litt nå, mister ikke så mye som i begynnelsen.
Aner desverre ikke om det er vitamin mangel eller bare sånn det er, lurer litt jeg å...
Lite bra å miste så mye nå da jeg har hørt mann røyter masse under amming. Kommer til å bli skallet jeg..:noia:

Hønemor!
10-11-2007, 19:29
Mister mer enn vanlig ja. Og så tugger det seg også, har alltid hatt langt fint hår som knapt trengs å børstes.

Lise2
10-11-2007, 19:33
Jeg mistet ganske mye forrige gang, men har ikke merket så mye av det enda. Det er flaks at jeg har tjukkt hår så det var ikke så mange som så det, frisøren var vel den som så det med en gang....

Lillevips
10-11-2007, 19:36
Jeg mistet masse sist gang, men har ikke merket så mye til det ennå.

jassmin85
11-11-2007, 22:40
røyter mye jeg også nå, skikkelig ekkelt.
Men har hørt at det kan være att man har for lite B vitamin. skal ikke si det for sikkert, men tror det var B vitamin. Jeg har i alle fall tenkt å dra på apoteket å høre om de har noe å anbefale. Skader jo ikke å prøve :humre:

Chrissy78
21-11-2007, 19:23
Hmmm
Trodde det var ganske vanlig, jeg... Husker mamma mista masse hår da hun gikk med lillebroren min. (husker hun gikk alltid ut og børstet håret...)

Jeg mista forresten masse hår under hormonbehandlingen ved ivf, så jeg gikk ut fra at det er hormonelt...

Mister fremdeles mer hår enn normalt, og lurer på om jeg bør begynne å bli bekymret, hvis dette skal fortsette, samt muligens bli verre ved amming???

Jaja, satser fremdeles på at det vil gå seg til etterhvert..

Lucifine
21-11-2007, 19:28
Jeg føler at jeg snart kan veve teppe med alt som detter av hodet... Er litt bekymret for å plutselig oppdage hvite flekker på hodet der det burde ha vært hår... Tør nesten ikke greie meg lengre for det er så gruesomt å se på børsten etterpå... :leppe:

Luuna
22-11-2007, 09:22
Dette er helt vanlig. Jeg mistet en del mer hår da jeg gikk gravid første gangen, og også denne gangen mister jeg mer enn jeg gjør til vanlig. Har også hørt at det kan være mangel på B-vitaminer, men har ikke tatt noen ekstra. Jeg tar omega-3 og folat i samme tablett, og jeg føler faktisk at det hjelper. Det er den lilla boksen med omega-3 kapsler fra Møller. Vet ikke om det er de som gjør at jeg mister mindre hår denne gangen enn forrige gang, men jeg liker å tro det ihvertfall.. hehe.. :humre:

mail
22-11-2007, 10:50
Jeg mister heller mindre hår nå jeg, men det er vist vanlig at man mister mer hår etter fødsel og i forbindelse med amming.
Jeg har fått anbefalt av frisøren å begynne å forebygge nå med Alterna shampo og balsam for tynt hår (brun flaske). Han selger ikke dette selv så det var ikke for å få salg. Kjøpte det på en annen salong og der skrøt de også dette opp i skyene.
Vet jo ikke om det har noe for seg for jeg har nettopp begynnt, men kanskje vært å prøve (er ganske dyrt, men)?

Lilla
22-11-2007, 15:02
Forrige gang mistet jeg nesten ingenting mens jeg gikk gravid, mindre enn jeg gjorde til vanlig, men denne gangen mister jeg mye hår. Synes jeg går å plukker hår fra genseren hele dagen...