PDA

Vis full versjon : Ødem

Skvise
12-11-2007, 15:36
Ødem når man er ganske ny gravid, kor vanlig er egentlig det?
Merket det allerede for noen veker siden, merkelige greier...
Har ikkje så utrolig masse da, men nok til at ringen kan være vanskelig å få av og på. Like masse som eg hadde når eg var på overtid sist. :dåne:
Kva kommer dette av?
Er det noe eg kan gjære med det?
Kan det være et tegn på at noke ikkje er som det bør (svangerskapsforgiftning)?

Andre som har hatt det så tidlig?
Er 14 veker på vei ca.

trollemor
12-11-2007, 15:43
har du prøvd å drikke vann.. det skal visst hjelpe. Ellers vet ikke jeg noe om det, fikk ikke vann i kroppen før de siste mnd. kanke du snakke med legen da.. og selvsagt gi oss her inne svar??

Skvise
15-11-2007, 19:30
Legen hadde ingen tips. :mumle:
Så får håpe det ikkje blir verre...
Har lest at det skal være en del mat som er vanndrivende, men huska ikkje hva. Får søke litt på det om det blir verre.

Monicajenta
15-11-2007, 19:39
Hold deg unna salt.... det er salt i nesten alt så du har litt av en jobb!!

Drikk masse vann.. drikk og drikk og drikk... mosjoner daglig, iallefall en gå tur om du ikke er i form til noe annet...

Jeg fikk det tidlig i sommer da det var varme dager, men det gikk bort når det ble kaldere!

Lykke til... ville nok ha ringt å prata med lege eller jordmor om dette uansett da:sparke:

Mellon
16-11-2007, 08:10
Tranebærjuice skal være vanndrivende- men det er som andre her sier, viktig å holde seg unna salt. Selv spiste jeg popcorn sist fredag, og endelig nå begynner "vannbeholdningen" i kroppen min å bedre seg. Er ille nåe man nesten ikke får på crocs engang :dåne:

Har hørt at bading skal hjelpe- vannet hjelper å "trykke ut" vannet i kroppen- er jo hvert et forsøk siden du jo ikke er så langt på vei. Kan jo også bare være du ar reagert på noe og at det blir bedre igjen.