PDA

Vis full versjon : Gullifjun har vært på UL

Gullifjun
03-09-2002, 10:02
Ja, i går var også jeg endelig på UL :D
Jeg var på SIA, samme som Loppa. Ser ut som om hun hadde en litt annerledes opplevelse enn meg.
Vi synes selvfølgelig at det var flott å få se babyen. Gikk liksom mere opp for oss da. Babyen vinket til mamman og pappan sin, og den såg ut som om den hadde det veldig fint nede i mammas mage :)
Jeg fikk også se at alt var OK. Men jeg synes jordmor virket litt stresset. Jeg ønsket å vite kjønnet, men det ville hun ikke begi seg utpå. Fikk også med noen bilder, men synes de var veldig uskarpe og dårlige.
Jeg har faktisk tenkt å ta meg en tur på privat UL nå jeg. Har så lyst å vite om det er en liten gutt eller jente som ligger der :D
Jeg har også lyst å få noen finere bilder, som jeg kan legge ut på siden vår. Jeg prøvde å scanne inn bildet fra i går, men det ble ikke så veldig bra............
Terminen min ble satt til 25. januar. Og det var veldig bra :klapp:
(Min termin er 23. januar, og legens 26. januar)

Mvh. Gullifjun (UL termin, 19+3)

Sala
03-09-2002, 13:32
Så bra at alt var helt fint på ultralyden! :) Vi hadde også lyst til å vite om det er gutt eller jente der inne, selv om mange synes det er litt rart... Fikk beskjed om at det er en gutt, men alle som hører det sier "ja de tar jo så ofte feil, det hadde ikke jeg stolt på" osv. Så nå holder vi det heller for oss selv! :D

Private klinikker har ofte mye bedre ultralydutstyr enn de offentlige sykehusene!

Sala 21+0

:findag:

Loppa
03-09-2002, 18:00
Så dumt at du ikke hadde en like fin opplevelse som meg. Jeg var veldig fornøyd med jordmor. Hun tok seg så god tid til meg/oss!

Du fikk iallefall se at nurket ditt hadde det fint i magen din og at alt var bra! :klapp: :klapp: Det er tross alt det viktigste! ;)

Klem fra Loppa & Lille Håp, 18+4.

Marielle
03-09-2002, 18:49
Trist at ikke alle får en flott opplevelse på ultralyden. Tror det både har med sted og jordmor/lege å gjøre. Vi hadde ultralyd-undersøkelsen i uke 18 på Aker sykehus, og det var en veldig fin opplevelse. Veldig hyggelig jordmor som hadde god tid og raskt fant ut at det var en gutt der inne. Ja, det kunne vi i grunnen se selv også. Det var ingen tvil om kjønnet faktisk.

Vi var på Oslo Akutten på privat ultralyd tidligere i svangerskapet, og det var ikke fullt så fint. Undersøkelsen gikk veldig raskt, vi så ingen hyggelige mennesker eller smil i løpet av besøket vårt der, og gynekologen som utførte undersøkelsen snakket dårlig norsk og var ikke særlig meddelsom. Det var med andre ord dyrt, lite informativt og ikke spesielt hyggelig. Så det er nok ikke 100% sikkert at en privat ultralyd vil bli en bedre opplevelse.

Marielle og Lykkeliten