PDA

Vis full versjon : Er det astma?

Tidl. bruker
13-11-2007, 16:47
Har gått opp en bakke fra jobb... det er 5 minus.. på turen må jeg spytte mye, føler at det samler seg mye slim i halsen..

Når jeg har kommet hjem, og satt meg i en stol, hører jeg et pipelyd fra halsen/lungene...

Er dette astma..?? hadde astma som barn, men det er veldig lenge siden jeg vokste det av meg...Noen som vet?

LeneV
13-11-2007, 16:52
Det kan være så enkelt som at det er luftveiene som blir irritert ved kulde og høy luftfuktighet. Det er ganske vanlig.
Hvis du surrer et sjerf rundt halsen og dekker litt over munnen med det samme når det er kalt, blir det bedre.:-)

Tidl. bruker
13-11-2007, 18:55
Har sinnsykt mye klær på meg.. skjerf, votter, lue, bobleklær mm.. men satser på at der er kulden.. skal huske å snakke med legen om det på neste kontroll..

Didi
16-11-2007, 16:16
Det er også helt vanlig å bli kortpustet og ha slimhinner som arbeider kraftigere når man er gravid :nikker: Jeg tipper det også kan være noe så "ufarlig" som det. På den andre siden skal man ikke se bort fra at du kan få sterkere allergier/astma når du er gravid (jeg var motsatt - ble helt kvitt skiten!!). Er nok veldig smart å nevne det på neste kontroll!

Lucifine
16-11-2007, 16:21
helt enig!!