Vis full versjon : Høy hvilepuls...?
LilleDrage
14-11-2007, 14:19
Lurer på om noen har peiling på dette. Jeg har normalt blodtrykk, men hvilepulsen min er mye høyere enn normalt, den ligger på 100-120 jevnt over. Selv om natten har jeg det, og det fører også til at jeg strever med å få sove. Lurer på hva dette kommer av, og om det f.eks. betyr at jeg må ta det mer med ro? Legen min sa bare at blodtrykket var ok men pulsen var høy. (Tror han trodde jeg hadde høy puls bare akkurat da, selv om jeg forsåvidt sa at det er et generelt problem).
Kan den høye pulsen også være forklaringen på at jeg er utrolig trøtt og sliten tro?... orker nesten ingenting jo...
Håper det er noen kloke damer her inne som har mer peiling på dette enn meg :sparke:
Interference
14-11-2007, 14:27
Jeg har og høy puls. (hvilepuls på 120)
Man blir fryktelig sliten av det, samt at det å få sove er omtrent umulig, siden hjertet jo jobber som om man er i aktivitet..
Vet du om den høye pulsen er normal for deg, eller er det nå i svangerskapet du har fått det?
Det er jo normalt med litt forhøyet puls i svangerskapet, og om man ikke trener får man og høyere puls...
Nå kjenner jeg jo ikke til om du trener, hva du spiser osv.. Så det er vanskelig å si ut i fra det lille du skriver.
Jeg går på betablokker (når jeg ikke er gravid) for å senke pulsen, det har gitt meg et helt nytt liv, der jeg sover nesten normalt, klarer mer, er ikke utslitt etter en dag på jobb osv..
LilleDrage
14-11-2007, 14:33
Vet du om den høye pulsen er normal for deg, eller er det nå i svangerskapet du har fått det?
Det er jo normalt med litt forhøyet puls i svangerskapet, og om man ikke trener får man og høyere puls...
Har vanligvis 60-70, så det er ganske mye høyere enn vanlig. Trener ikke, og er lite fysisk aktiv, fordi jeg har kraftig bekkenløsning. Men, jobber og sliter og har to barn å følge opp, så det er ganske mye strev i hverdagen. Vet ikke om det kan virke inn på puls?