Vis full versjon : Hva synes dere damer?
Synes dere dett er overhysteri eller er det noe som kanskje kan bli en nødvendighet i dagens verden??
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1837788
:findag:
Jeg synes kanskje at det hadde vært fint og hatt en sånn, men det kan jo lett bli misbrukt. Hvis ungen er ute på party en lørdags-kveld og foreldrene sporer h*n opp for å se om h*n er edru eller ikke f.eks. Jeg kunne gått hatt en sånn selv og jeg, det er jo litt trygghet i og vite det at man kan få fortere hjelp hvis det skjer noe ille!
Klemmer fra BigMama 34+6;)
Tiddelibom
03-09-2002, 14:18
Uff, var min umiddelbare reaksjon. Får noen ekle framtidsvisjoner av dette her, tenker at "sånn har jeg sett i science-fiction-filmer".
Uff at noe slikt kanskje er nødvendig noen steder.
Tror ikke det er noe for meg - hunden min har en mikrochip i seg, det får holde...
Tiddelibom 32+5
Malinmor
03-09-2002, 15:23
Vet ikke om jeg hadde tatt det steget å skaffet en slik en og satt inn i Sebastian:uff: Men jeg skjønner foreldre som gjør det, man er jo livredde for at noe slikt skal skje med sine egene barn og så lenge barna føler seg tryggere ...så hvorfor ikke?:???: Men jeg vet som sakt ikke, litt fremmed, det har jo blitt brukt på katter og bikkjer til nå.........men jeg må jo si det hadde vert betryggendes:D Og det gjelder jo ikke bare kidnappinger, men andre situasjoner der barnet faktisk blir reddet av denne micro chipsen:uff: Så både ja og nei her:gal2:
Heia:)
Jeg tenker mye på slike ting og må innrømme at jeg sliter når sønnen min er alene ute..men nå går jo aldri han langt avgårde ennå.
Streng beskjed om og holde seg rett utenfor..han er jo bare 4,5 år ennå..
Men han vil jo flakse mer senere..så jeg syns faktiskt det var en god ide..Bare man ikke misbruker det..
Men det er så trist at verden skal være så farlig..og at det i det hele tatt kan finnes så grusomme mennesker her i verden..
Klem Ineke 33+5
Hmmm, vanskelig spørsmål det der synes jeg....
Man vil jo ikke for alt i verden at noe skal skje med barnet sitt... Men dette er kanskje bare en begynnelse, hva annet kan komme i fremtiden? Hva sier det om oss og utviklingen i samfunnet? Helt trygg kan man vel aldri bli uansett?
Jeg synes det er veldig vanskelig å ta stilling til noe sånt jeg da... Så jeg vet ikke om jeg er for eller imot.... :???:
Kos Puncky (35+4)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.