PDA

Vis full versjon : Ultralyd på Ullevål - Praktiske spørsmål

solregn
05-03-2003, 23:11
Hei alle sammen!

I morgen tidlig er det endelig vår tur til å dra på den ordinære ultralydundersøkelsen. Og i den forbindelse har jeg noen praktiske spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med!

1) Må jeg være fastende, eller er det sik (som jeg leste ett eller annet sted) at det anbefales å drikke mye på forhånd?
2) Hvor på Ullevål er det lettest å finne parkeringsplass?
3) Må man betale for UL-bilder? Ev. hvor mye, og giro/kontant?

Spent hilsen

Solregn
17+6

agre
05-03-2003, 23:45
Hei!

Du trenger ikke ta noen forholdsregler når det gjelder spising/drikking. Gjør som du pleier!!
(Noen sier imidlertid at det er lurt å spise en appelsin eller drikke noe søtt for at babyen skal sparke mest mulig, men stort sett beveger de seg nok uansett, og det er heller vanskelig å måle dem når de aldri er i ro...)

Jeg tok kollektivtransport til Ullevål, så jeg vet ikke hvor man kan parkere. Fikk forståelsen av at det kunne være litt vanskelig.

Jeg tror vi betalte 10 kroner for hvert av de bildene vi fikk som var fine. Det er greit å betale dette kontant.

Carina
05-03-2003, 23:47
Jeg kan kun svare deg på et spørsmål:
Jeg betalte 20 kr for tre bilder på vår UL for en uke siden.

Et tips; hvis du vil vite kjønnet bør du gi beskjed om dette før jordmoren begynner (men det har du kanskje fått med deg ;) )

Lykke til :kidoki:

Tidl. bruker
05-03-2003, 23:52
Hei Solregn!
Det er parkeringsplasser rett utenfor KK, og i område rundt. Du finner helt sikkert noe. Hvis ikke kan du parkere utenfor Kiwi'n!

Lykke til i morgen! Vi ses!! (jeg grugleder meg sånn, har ikke sovet ordentlig den siste uken pga alle sommerfuglene...:uff: )

Klem Sannemor

skofus
05-03-2003, 23:57
Hei solregn :)

På Ullevål er det nesten umulig å parkere :( Veldig få plasser, så du må bare kjøre rudt og håpe at du finner noe. Kan være lurt å komme litt tidlig tilfelle det tar tid å finne plass. Dessuten koster det masse småpenger...

Når det gjelder hva du skal spise/drikke, så der det ingen regler. Hvis du drikker/spiser noe søtt, så blir babyen veldig aktiv, men da blir den vanskelig å måle, og å få fine bilder av. Den kommer nok til å røre på seg endel uansett, så jeg ville ikke bekymret meg for det. Jeg var jo på UL i går, og kan anbefale å gå på do rett på forhånd. Det gjorde jeg, men UL'en tok litt tid, og de presser endel på magen/urinblæra, og da er det ikke ikke godt å være tissetrengt. Da jeg var ferdig måtte jeg likavel på do igjen, og jormora sa at det var fordi hun hadde presset på magen, og da ble det mer usrin. Tenk deg hvis den er full på forhånd da da....

Men lykke til på UL i morgen da :klem:

Husk: vi vil ha rapport!!!
18+3

Mule
06-03-2003, 15:42
Hei, jeg var på Ullevål tidligere i dag og måtte betale 20 kr. pr. bilde. (Man bør dessuten si i fra før undersøkelsen at man ønsker bilder.) Det ser ut til at praksisen varierer noe...

Gled deg og lykke til!

Mule
06-03-2003, 15:44
Gikk det fint?