Vis full versjon : Blodspor etter samleie
Redd jeg nå. Er bare 5 uker på vei og hadde samleie i går. Når jeg tørket meg etterpå var det rosa det som var på papiret. Det sluttet like etterpå, og har ikke hatt farge i løpet av natten eller morgenen. Men når jeg skulle tørke meg nå, var det litt brun slimete utflod... Livredd for at dette er starten på SA... Men bruker man ikke å ha vondt i magen under SA? Jeg kjenner ingenting i magen, og har fortsatt ømme pupper. Skummelt...
Når du er gravid får du tynnere slimhinner som gjør at det er lettere å sprekke noen blodkar. F.eks ved samleie og det at du kan blø neseblod mye lettere.
Så lenge det ikke er mye rødt blod, eller du har noen smerter, så er det sannsynligvis bare et lite blodkar som har sprukket. Helt normalt.
Men.. blør du mer, eller er fryktelig bekymra, så kan du alltids ta kontakt med lege. Dessverre er det ikke sikkert at de ser mye på en innvendig ultralyd enda.
:klem:
Akkurat det samme skjedde meg da jeg var 6+6.
Litt rødt på papiret 6+5 og litt brun spotting 6+6. Jeg var så fortvila at jeg fikk UL, og alt var i orden. Spottet litt av og på i noen dager etterpå, men alt er i orden med den lille i magen :)
Det er jo litt tidlig for deg med UL ennå, siden hjertet ikke har begynt å slå. Men mest sannsynlig er alt i orden :)
Lykke til!
Brudulja
25-11-2007, 14:51
Jordmora mi sa til meg at det ikke var noe å bekymre seg for. I og med at det kom rett etterpå, er det svært sannsynlig at det er derfor. Brun utflod er bare litt gammelt blod som må ut, heller ikke noe å bekymre seg for har i alle fall både jordmor og gyn sagt til meg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.